Bernie Ecclestone se opřel do svých kritiků - s Velkou cenu Londýna, kterou odhalil veřejnosti před dvěma týdny, to myslí vážně.
Většina z odborníků se prezentovanému návrhu spíše jen zasmála a prezentaci považovala za snahu odvést pozornost médií od soudního rozhodnutí v kauze jeho uplácení odsouzeného německého bankéře Gerharda Gribkowského.
Ecclestone však tento týden pro Guardian řekl: "Pokračujeme s tím. Není to vtip, 100% to není vůbec žádný vtip."
Před dvěma týdny prohlásil, že Velká cena Londýna by byla mnohem lepším podnikem než celá Olympiáda, která se tam bude v srpnu konat (více zde, video z prezentace zde).
Otázkou je, kdo by tuto legraci zaplatil? Cesty na zamýšlené trase jsou staré, potřebovaly by přebudovat a přeasfaltovat, bude nutné vybudovat únikové zóny, infrastrukturu, dočasné tribuny atd. Příprava by dle odborníků vyšla přibližně na 6 miliard Kč.
Britská vláda by to nezaplatila - ta odmítla pomoci s financováním Silverstone. Město Londýn kvůli Olympijským hrám na to také nebude mít peníze, spíše dluhy.
Myšlenka, že by účet uhradil Ecclestone, je naivní. Bernie je znám jako obchodník, který kasíruje všechny a za všechno, nikoliv jako charita. A soukromí investoři? Ti by do toho šli pouze za účelem zisku, ne aby prodělali.
Trasa již byla vybrána. Dočká se Velká cena Londýna někdy realizace?(foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.