Šéf McLarenu si nedělá velké starosti o rychlost McLarenu v nadcházejících závodech. Starosti vozu nepomůžou, tým musí nadále tvrdě pracovat na vylepšeních a porozumění pneumatikám.
McLaren před svými fanoušky v Silverstone zažil zklamání, když jeho piloti dojeli až na 8. a 10. místě místo původně avizovaného boje o vítězství. Tým se navíc v celkovém hodnocení propadl z druhého místa až na čtvrté za Ferrari a Lotus.
Před měsícem Lewis Hamilton v Kanadě slavil vítězství, posledně jejich vůz MP4-27 podle Jensona Buttona neměl ani na Sauber či Williams.
"Je to těžké, my už jsme si ale jako tým prošli veškerými vrcholy a pády a jsme dostatečně odolní. Piloti však ví, my to víme, že musíme pracovat na voze, zlepšit ho, porozumět pneumatikám. To jsou věci, které patří k naší práci," říká pro Telegraph šéf týmu Martin Whitmarsh.
"Budeme se tedy usilovně snažit. Nemyslím si, že potřebujeme budovat morálku: všichni budou hodně zaměřeni na to, abychom toho dosáhli. Momentálně si nedělám vážné starosti. To auto nezrychlí. Samozřejmě jsem zklamaný, ale neexistuje žádná magie."
McLaren v Německu představí velký balík úprav, jenž bude obsahovat i větší vizuálně změny. Přesto ale Whitmarsh nechce ohledně výkonnosti nic slibovat: "Kdokoliv letos činí nějaké předpovědi, jedná unáhleně. Všichni ví, že je tento tým silný a odhodlaný vítězit a do toho společně s piloty dá vše. Uvidíme, co v Německu dokážeme.
Jedná se o slušné vylepšení, ačkoliv si jsem jistý, že nikdo nebude v klidu sedět a čekat na nás. Musíte odvádět dobrou práci. Pracujeme naplno, jako vždy. Snažíme se s nimi [novinkami] přijít co nejdříve."
Jenson Button v Silverstone (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Pneumatiky jsou pro McLaren stále záhadnou. Hamilton poukazoval na velký rozdíl mezi tvrdými pneumatikami, které měl v prvním a posledním stintu v neděli. Je to velmi těžké, když jste tak silní v prvním stintu na jedné sadě tvrdých a pak je za 15 min nasadíte znovu a ony se zdají být jiné," přiznává Whitmarsh.
"Chovaly se odlišně, přestože jsme nastavili tlaky i teploty stejně, musíme jim tedy lépe porozumět, protože pokud se vám podaří je přimět k fungování, pak můžete být o sekundu rychlejší, jak jsme viděli," dodává šéf McLarenu.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.