Šéf McLarenu si nedělá velké starosti o rychlost McLarenu v nadcházejících závodech. Starosti vozu nepomůžou, tým musí nadále tvrdě pracovat na vylepšeních a porozumění pneumatikám.
McLaren před svými fanoušky v Silverstone zažil zklamání, když jeho piloti dojeli až na 8. a 10. místě místo původně avizovaného boje o vítězství. Tým se navíc v celkovém hodnocení propadl z druhého místa až na čtvrté za Ferrari a Lotus.
Před měsícem Lewis Hamilton v Kanadě slavil vítězství, posledně jejich vůz MP4-27 podle Jensona Buttona neměl ani na Sauber či Williams.
"Je to těžké, my už jsme si ale jako tým prošli veškerými vrcholy a pády a jsme dostatečně odolní. Piloti však ví, my to víme, že musíme pracovat na voze, zlepšit ho, porozumět pneumatikám. To jsou věci, které patří k naší práci," říká pro Telegraph šéf týmu Martin Whitmarsh.
"Budeme se tedy usilovně snažit. Nemyslím si, že potřebujeme budovat morálku: všichni budou hodně zaměřeni na to, abychom toho dosáhli. Momentálně si nedělám vážné starosti. To auto nezrychlí. Samozřejmě jsem zklamaný, ale neexistuje žádná magie."
McLaren v Německu představí velký balík úprav, jenž bude obsahovat i větší vizuálně změny. Přesto ale Whitmarsh nechce ohledně výkonnosti nic slibovat: "Kdokoliv letos činí nějaké předpovědi, jedná unáhleně. Všichni ví, že je tento tým silný a odhodlaný vítězit a do toho společně s piloty dá vše. Uvidíme, co v Německu dokážeme.
Jedná se o slušné vylepšení, ačkoliv si jsem jistý, že nikdo nebude v klidu sedět a čekat na nás. Musíte odvádět dobrou práci. Pracujeme naplno, jako vždy. Snažíme se s nimi [novinkami] přijít co nejdříve."
Jenson Button v Silverstone (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Pneumatiky jsou pro McLaren stále záhadnou. Hamilton poukazoval na velký rozdíl mezi tvrdými pneumatikami, které měl v prvním a posledním stintu v neděli. Je to velmi těžké, když jste tak silní v prvním stintu na jedné sadě tvrdých a pak je za 15 min nasadíte znovu a ony se zdají být jiné," přiznává Whitmarsh.
"Chovaly se odlišně, přestože jsme nastavili tlaky i teploty stejně, musíme jim tedy lépe porozumět, protože pokud se vám podaří je přimět k fungování, pak můžete být o sekundu rychlejší, jak jsme viděli," dodává šéf McLarenu.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.
Alex Dunne ovládl deštěm ovlivněný závod ve Spa a díky třetímu vítězství sezóny se vrátil do čela šampionátu F2. Na stupních vítězů ho doplnili Arvid Lindblad a potřetí v řadě i Roman Staněk.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.