Šéf McLarenu si nedělá velké starosti o rychlost McLarenu v nadcházejících závodech. Starosti vozu nepomůžou, tým musí nadále tvrdě pracovat na vylepšeních a porozumění pneumatikám.
McLaren před svými fanoušky v Silverstone zažil zklamání, když jeho piloti dojeli až na 8. a 10. místě místo původně avizovaného boje o vítězství. Tým se navíc v celkovém hodnocení propadl z druhého místa až na čtvrté za Ferrari a Lotus.
Před měsícem Lewis Hamilton v Kanadě slavil vítězství, posledně jejich vůz MP4-27 podle Jensona Buttona neměl ani na Sauber či Williams.
"Je to těžké, my už jsme si ale jako tým prošli veškerými vrcholy a pády a jsme dostatečně odolní. Piloti však ví, my to víme, že musíme pracovat na voze, zlepšit ho, porozumět pneumatikám. To jsou věci, které patří k naší práci," říká pro Telegraph šéf týmu Martin Whitmarsh.
"Budeme se tedy usilovně snažit. Nemyslím si, že potřebujeme budovat morálku: všichni budou hodně zaměřeni na to, abychom toho dosáhli. Momentálně si nedělám vážné starosti. To auto nezrychlí. Samozřejmě jsem zklamaný, ale neexistuje žádná magie."
McLaren v Německu představí velký balík úprav, jenž bude obsahovat i větší vizuálně změny. Přesto ale Whitmarsh nechce ohledně výkonnosti nic slibovat: "Kdokoliv letos činí nějaké předpovědi, jedná unáhleně. Všichni ví, že je tento tým silný a odhodlaný vítězit a do toho společně s piloty dá vše. Uvidíme, co v Německu dokážeme.
Jedná se o slušné vylepšení, ačkoliv si jsem jistý, že nikdo nebude v klidu sedět a čekat na nás. Musíte odvádět dobrou práci. Pracujeme naplno, jako vždy. Snažíme se s nimi [novinkami] přijít co nejdříve."
Jenson Button v Silverstone (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Pneumatiky jsou pro McLaren stále záhadnou. Hamilton poukazoval na velký rozdíl mezi tvrdými pneumatikami, které měl v prvním a posledním stintu v neděli. Je to velmi těžké, když jste tak silní v prvním stintu na jedné sadě tvrdých a pak je za 15 min nasadíte znovu a ony se zdají být jiné," přiznává Whitmarsh.
"Chovaly se odlišně, přestože jsme nastavili tlaky i teploty stejně, musíme jim tedy lépe porozumět, protože pokud se vám podaří je přimět k fungování, pak můžete být o sekundu rychlejší, jak jsme viděli," dodává šéf McLarenu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.