V poslední době se Pastor Maldonado na trati prezentoval něčím úplně jiným, než by závodní jezdec měl. Způsobil několik kolizí a byl za to i pokutován, svůj přístup ale změnit nechce.
Ve Velké ceně Španělska byl Maldonado hrdinou, dovedl Williams k prvnímu vítězství od roku 2004. Od té doby však jeho výkony kolísají a na trati se dostává do kolizí s ostatními piloty. Sergio Pérez ho dokonce po Velké ceně, kde měl s Maldonadem incident ve 12. kole, označil za nebezpečného.
Změní svůj přístup? Na tuto otázku odpověděl Telegraphu jednoduše: "Ne. Myslím, že jsem měl jen smůlu. Postih za kolizi s Lewisem [Hamiltonem] akceptuji. Ale měl jsem velkou smůlu, přejel jsem moc obrubník a neměl žádnou trakci na přední nápravě.
Posledně [s Pérezem] to bylo jiné. Měl jsem studené pneumatiky a ztratil jsem kontrolu nad vozem. Kimi Räikkönenovi jsem pozici raději nechal, závod byl dlouhý a degradace pneumatik vysoká."
Poslední vlnu svých výsledků označil jako frustrující, ale stojí si zatím, že sezona je zatím povedená: "Mám podporu týmu. Procházím prostě smolným obdobím, po vítězství ve Španělsku nezískávám žádné body.
Je to frustrující, ztratil jsem jich hodně. Můžeme ale získat hodně bodů ve druhé polovině sezony. Mám v tým velkou důvěru, tým má důvěru ve mě. Musíme jen neustále tlačit, abychom získali dobré výsledky."
V Barceloně vyhrál, od té doby se často dostává do kolizí(Foto: Williams F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.