Piloti nebudou moci při žlutých vlajkách využívat systém pro snížení přítlaku (DRS) na zadního křídla. FIA podle Autosportu objasňuje pravidla a snaží se tak zabránit kontroverzím, jaké jsme viděli například ve Valencii u Michaela Schumachera.
Německý závodník tam musel vysvětlit své počínání komisařům a ti poté usoudili, že zpomalil, přestože měl na chvíli DRS aktivováno. To vyvolalo vlnu diskusí, protože Sebastian Vettel a Felipe Massa byli za podobných okolností v Barceloně penalizováni.
Charlie Whiting pilotům vysvětloval, že podstatné je prokazatelné zpomalení v daném sektoru, přičemž využívání KERSu či DRS má až druhotný význam. Aby však nedocházelo ke zmatkům za těchto situací, FIA pokaždé znemožní využívání DRS, budou-li vyvěšeny žluté vlajky. Do této doby neexistovalo pravidlo, kvůli němuž by piloti DRS při žlutých vlajkách nemohli využívat.
Platnost nového nařízení v praxi jsme mohli poprvé pozorovat v Silverstone po kolizi mezi Pastorem Maldonadem a Sergiem Pérezem - ačkoliv vozy byly za DRS zónou mimo trať, nikdo tento systém nemohl využívat, o čemž jsme byli informováni v oficiální grafice během přenosu.
Daniel Ricciardo s aktivovaným DRS (foto: Scuderia Toro Rosso)
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.