McLaren v závodech na své konkurenty v poslední době čím dál více ztrácí. Podle šéfa týmu Martina Whitmarshe to však na rozhodování o prodloužení smlouvy Lewise Hamiltona vliv mít nebude.
Hamilton ve včerejší Velké ceně Británie dojel po bezchybném výkonu až na osmém místě, více mu současný monopost MP4-27 nedovolil. Na lídra šampionátu Fernanda Alonsa už ztrácí 37 bodů. Dle svého šéfa však s týmem z Wokingu i přes současný pokles výkonnosti smlouvu prodlouží.
Minulý týden uvedl, že s Hamiltonem neočekává složitá jednání (více zde) a na včerejší dotaz BBC, zda současná forma McLarenu Hamiltona ovlivní, odpověděl: "Ne, myslím, že je chytřejší, než aby takto smýšlel. Musí s týmem chtít zůstat - a já věřím, že tomu tak je."
Podle Whitmarshe se vyhlídky týmu znovu zlepší: "On to ví, já to vím - na to jsme v těchto dnech dostatečně disciplinovaní a souboji zocelení. Musíte to revidovat, poučit se z těchto víkendů. Z takových se někdy můžete poučit více než z těch úspěšných."
Výkonnost McLarenu však včera byla velmi špatná. V Barceloně Hamilton vyhrál s půlsekundovým náskokem kvalifikaci, proto tým očekával, že na okruhu s podobnými vlastnostmi bude moci bojovat o vítězství.
Místo toho se s Buttonem trápili už v kvalifikaci, potřebnou rychlost zdaleka neměli. Hamilton byl viditelně frustrovaný, podle BBC už má trápení McLarenu plné zuby - navzdory prohlášením z minulého týdne, že už ví, kde chce závodit a že je připravený podepsat smlouvu. Jeho možnosti odejít do jiného silného týmu s potenciálem na vítězství v šampionátu jsou však velmi omezené.
Lewis Hamilton se dnes proběhl s olympijskou pochodní (foto: Lewis Hamilton)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.