Tři týmy včera po trénincích přetáhly své práce na vozech: Caterham, Marussia a McLaren. Caterham však byl maximálně spokojený, nová zadní část monopostu CT01 funguje.
Tři týmy pracovaly i v nociV těchto třech garážích se včera pracovalo dlouho do noci v šestihodinovém období, po které má v garážích panovat klid: od 1 do 7 hodiny ranní.
FIA však týmům umožňuje, aby večerku čtyřikrát ročně porušily. U všech čtyř týmů se jednalo o první prodlouženou noc, FIA proto potvrdila, že v této věci proti nim nepodnikne žádnou akci.
Caterham má radost: novinky fungujíCaterham včera nasadil novou zadní část včetně bočnic a výfuků, a přestože po oba tréninky pršelo, nabyl jistotu, že vylepšené díly fungují.
"Počasí náš plán trochu narušilo, protože jsme měli k vyzkoušení spoustu dílů, rozhodně však u nového balíku pozorujeme velké zlepšení," hodnotil včera jezdec Vitalij Petrov, který odjel první trénink se starší a druhý trénink již s novou specifikací.
Caterham včera úspěšně otestoval novou zadní část (foto: Caterham F1 Team)
"Můžete cítit mnohem větší přítlak. Nyní potřebujeme trochu upravit auto, aby této konfiguraci sedělo," pokračoval ruský pilot s tím, že do zbytku víkendu použije Caterham novou specifikací u obou monopostů.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.