Martin Whitmarsh neočekává žádné záludnosti či složitá vyjednávání o prodloužení smlouvy se svým talentovaným pilotem Lewisem Hamiltonem. Vzhledem k tomu, že se dobře znají, v dohodě nevidí problém.
Mistrovi světa z roku 2008 letos vyprší ve Wokingu smlouva a výkonný ředitel skupiny McLaren Ron Dennis naznačil, že se bude muset spokojit s nižším platem.
Hamilton opáčil s tím, že je připraven bojovat o drobné detaily - jako například o to, aby si mohl nechávat vyhrané trofeje, které nechce ponechat vystavené ve vitrínách v továrně.
Šéf závodního týmu Martin Whitmarsh dle Mirror situaci zklidňuje: "Raději se budeme soustředit na zrychlení vozu, na to, abychom nedělali žádné chyby, dobře fungovali, snažili se vyhrávat závody a hlavně šampionát."
"Nemyslím si, že by se to stávalo otravou. Znám Lewise dlouho. Dobře si rozumíme a navzájem si důvěřujeme. Doufám a věřím, že tomu tak je oboustranně. Nevidím v podepsání dohody velký problém. Nedosahuje to takové intenzity 'musíme to spravit,' protože jsme momentálně oboustranně docela spokojení," pokračuje Whitmarsh.
A co ony trofeje, které by si Lewis nechával? "Očekávám, že si v následujících týdnech sedneme a nalezneme patřičné řešení. Některé z těch okrajových problémů jsou řešitelné," dodává šéf McLarenu.
Martin Whitmarsh (vlevo) oslavuje s Lewisem vítězství na pódiu v Montrealu (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.