FIA podle bývalého pilota Dereka Warwicka jedná o změně systému, jakým jsou ve Formuli 1 trestáni piloti za své prohřešky.
Derek Warwick pro Autosport odhaluje, že by po posledním zasedání komisařů v Paříži mohlo dojít k několika změnám: "Měli jsme radu v Paříži, na které jsem byl i já s Charliem [Whitingem]. Odjeli jsme s několika dobrými nápady.
Nevím, zda z nich něco vzejde a budou zavedeny - jedná se o nový proces, který jsme na schůzkách nemívali. Charlie odjede, zanalyzuje to a vydá doporučení. V příštích několika měsících nebo v příštím roce by mohlo dojít k několika změnám.
Existuje kodex, ale já s ním ne vždy souhlasím - průjezd boxovou uličkou je příliš tvrdým trestem za některé přestupky a za jiné zase dostatečně tvrdým není. Stále existuje prostor pro doladění.
Ze schůzky se všemi pravidelnými komisaři si odnášíme několik nápadů, které byly docela zajímavé. Charlie připraví program a předá jej Jeanovi [Todtovi], ale nevím, zda budou zavedeny příští rok. Všechno to je nové, tyto schůzky jsme nemívali," popisuje Warwick.
Ačkoliv nemohl prozradit detaily, poukázal na příklad odlišného dopadu trestu v podobě průjezdu boxy na různých okruzích: "Je průjezd boxovou uličkou v Kanadě, kde ztrácíte zhruba 15 sekund, stejný jako například v Abú Zabí? Všechny takové tresty případně dosahují průměru, podle mě ale vždy můžeme sledovat obměny."
Komisaři přišli se zajímavými nápady na změnu v systému penalizací, teď se jimi bude zabývat FIA(ilustrační foto: vodafone McLaren Mercedes)
Warwick rovněž obhajuje střídající se komisaře, kteří jsou vždy nestranní, ať už mezi ně usedá kdokoliv: "Můžu se ohlédnout za tímto ročníkem a myslet si, že některé penalizace byly příliš tvrdé či příliš měkké. Pokud by se k nim vrátil, nesouhlasil bych se všemi rozhodnutími - to však proto, že nemám k dispozici všechna fakta.
Myslel jsem si, že Schumacherovi mělo být zakázáno závodění [po jeho obranném manévru před Rubensem Barrichellem na Hungaroringu 2010], komisaři to ale neodhlasovali. Neměli jsme všechna fakta. V místnosti pro komisaře je máme. Máme všechny úhly, všechna data a můžeme situace lépe posuzovat," dodává pilot, který v F1 závodil v letech 1981 - 1993.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.
Max Verstappen přijel do Miami se zprávou o čerstvě narozené dceři Lilly a vylepšeným vozem RB21. Na víkendové Velké ceně tak čelí nejen novým výzvám na trati, ale i těm rodičovským – a zvládá je s úsměvem i pomocí špičkové techniky.
Tým Alpine zatím v letošní sezoně formule 1 zůstával v oblasti technických vylepšení výrazně pozadu. Před Velkou cenou Miami se ale v boxech objevil pozoruhodný detail – dvě různé konfigurace přídě a předního křídla, které mohou naznačovat možné změny v aerodynamickém přístupu stáje.
Teprve osmnáctiletý Kimi Antonelli šokoval svět formule 1, když si v Miami vyjel první místo na startu sprintu – a dočkal se gratulace od samotného Lewise Hamiltona. Mladý Ital tak zazářil jako největší překvapení dosavadní sezony.
Mladý talent Kimi Antonelli z Mercedesu zazářil v kvalifikaci na sprintový závod Velké ceny Miami, když v dramatickém finiši překonal lídra šampionátu Oscara Piastriho a vybojoval si pole position.
Australský talent Oscar Piastri zazářil v jediné tréninkové jízdě před Velkou cenou Miami, kterou však předčasně ukončil incident Olivera Bearmana. Krátké, ale intenzivní dopoledne tak přineslo nečekané pořadí a omezený prostor pro přípravu na víkendový program.
Max Verstappen a Kelly Piquet se stali rodiči, na svět přišla jejich první společná dcera. Pro čtyřnásobného mistra světa jde o výjimečný životní milník, jenž přichází v době jeho sportovní dominance a značí začátek nové kapitoly také mimo svět Formule 1.