FIA podle bývalého pilota Dereka Warwicka jedná o změně systému, jakým jsou ve Formuli 1 trestáni piloti za své prohřešky.
Derek Warwick pro Autosport odhaluje, že by po posledním zasedání komisařů v Paříži mohlo dojít k několika změnám: "Měli jsme radu v Paříži, na které jsem byl i já s Charliem [Whitingem]. Odjeli jsme s několika dobrými nápady.
Nevím, zda z nich něco vzejde a budou zavedeny - jedná se o nový proces, který jsme na schůzkách nemívali. Charlie odjede, zanalyzuje to a vydá doporučení. V příštích několika měsících nebo v příštím roce by mohlo dojít k několika změnám.
Existuje kodex, ale já s ním ne vždy souhlasím - průjezd boxovou uličkou je příliš tvrdým trestem za některé přestupky a za jiné zase dostatečně tvrdým není. Stále existuje prostor pro doladění.
Ze schůzky se všemi pravidelnými komisaři si odnášíme několik nápadů, které byly docela zajímavé. Charlie připraví program a předá jej Jeanovi [Todtovi], ale nevím, zda budou zavedeny příští rok. Všechno to je nové, tyto schůzky jsme nemívali," popisuje Warwick.
Ačkoliv nemohl prozradit detaily, poukázal na příklad odlišného dopadu trestu v podobě průjezdu boxy na různých okruzích: "Je průjezd boxovou uličkou v Kanadě, kde ztrácíte zhruba 15 sekund, stejný jako například v Abú Zabí? Všechny takové tresty případně dosahují průměru, podle mě ale vždy můžeme sledovat obměny."
Komisaři přišli se zajímavými nápady na změnu v systému penalizací, teď se jimi bude zabývat FIA(ilustrační foto: vodafone McLaren Mercedes)
Warwick rovněž obhajuje střídající se komisaře, kteří jsou vždy nestranní, ať už mezi ně usedá kdokoliv: "Můžu se ohlédnout za tímto ročníkem a myslet si, že některé penalizace byly příliš tvrdé či příliš měkké. Pokud by se k nim vrátil, nesouhlasil bych se všemi rozhodnutími - to však proto, že nemám k dispozici všechna fakta.
Myslel jsem si, že Schumacherovi mělo být zakázáno závodění [po jeho obranném manévru před Rubensem Barrichellem na Hungaroringu 2010], komisaři to ale neodhlasovali. Neměli jsme všechna fakta. V místnosti pro komisaře je máme. Máme všechny úhly, všechna data a můžeme situace lépe posuzovat," dodává pilot, který v F1 závodil v letech 1981 - 1993.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.