FIA podle bývalého pilota Dereka Warwicka jedná o změně systému, jakým jsou ve Formuli 1 trestáni piloti za své prohřešky.
Derek Warwick pro Autosport odhaluje, že by po posledním zasedání komisařů v Paříži mohlo dojít k několika změnám: "Měli jsme radu v Paříži, na které jsem byl i já s Charliem [Whitingem]. Odjeli jsme s několika dobrými nápady.
Nevím, zda z nich něco vzejde a budou zavedeny - jedná se o nový proces, který jsme na schůzkách nemívali. Charlie odjede, zanalyzuje to a vydá doporučení. V příštích několika měsících nebo v příštím roce by mohlo dojít k několika změnám.
Existuje kodex, ale já s ním ne vždy souhlasím - průjezd boxovou uličkou je příliš tvrdým trestem za některé přestupky a za jiné zase dostatečně tvrdým není. Stále existuje prostor pro doladění.
Ze schůzky se všemi pravidelnými komisaři si odnášíme několik nápadů, které byly docela zajímavé. Charlie připraví program a předá jej Jeanovi [Todtovi], ale nevím, zda budou zavedeny příští rok. Všechno to je nové, tyto schůzky jsme nemívali," popisuje Warwick.
Ačkoliv nemohl prozradit detaily, poukázal na příklad odlišného dopadu trestu v podobě průjezdu boxy na různých okruzích: "Je průjezd boxovou uličkou v Kanadě, kde ztrácíte zhruba 15 sekund, stejný jako například v Abú Zabí? Všechny takové tresty případně dosahují průměru, podle mě ale vždy můžeme sledovat obměny."
Komisaři přišli se zajímavými nápady na změnu v systému penalizací, teď se jimi bude zabývat FIA(ilustrační foto: vodafone McLaren Mercedes)
Warwick rovněž obhajuje střídající se komisaře, kteří jsou vždy nestranní, ať už mezi ně usedá kdokoliv: "Můžu se ohlédnout za tímto ročníkem a myslet si, že některé penalizace byly příliš tvrdé či příliš měkké. Pokud by se k nim vrátil, nesouhlasil bych se všemi rozhodnutími - to však proto, že nemám k dispozici všechna fakta.
Myslel jsem si, že Schumacherovi mělo být zakázáno závodění [po jeho obranném manévru před Rubensem Barrichellem na Hungaroringu 2010], komisaři to ale neodhlasovali. Neměli jsme všechna fakta. V místnosti pro komisaře je máme. Máme všechny úhly, všechna data a můžeme situace lépe posuzovat," dodává pilot, který v F1 závodil v letech 1981 - 1993.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.