Pastor Maldonado tvrdí, že letošní specifikaci Pirelli P-Zero rozumí mnohem lépe než té, kterou měl k dispozici během loňského roku.
V letošní sezoně byly pneumatiky příčinou mnoha zajímavých situací. Týmy ani samotní jezdci jim totiž stále pořádně nerozumí. Vítěz letošní Velké ceny Španělska, Venezuelan Pastor Maldonado, ale tvrdí, že už si na ně zvykl.
"Myslím, že rozumím pneumatikám velmi dobře," tvrdí pilot Williamsu. "I když se od loňských dost změnily, rozumím jim mnohem lépe. Vím přesně, co mám dělat, abych je přiměl správně fungovat. Jak se o ně během závodu starat, aby co nejdéle vydržely. Vždy se snažím zlepšovat se, ale momentálně je situace mezi mnou, mým autem a pneumatikami velmi dobrá."
"Pneumatiky pracují ve velmi malém teplotním rozmezí. Jak se dostanete mimo něj, jste mimo," vysvětluje Maldonado. "Poskládat dobré kolo je velmi složité, a rozestupy mezi jezdci tak malé... Ztratíte dvě desetiny vteřiny a dostat se do top 10 je velmi složité. Proto jsme na porozumění a práci s pneumatikami velmi tvrdě pracovali."
Pastor Maldonado ve Valencii(Foto: Williams F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.