Bernie Ecclestone je připraven zaplatit až 35 milionů liber (přes 1,1 miliardy Kč) za práva na uspořádání velké ceny v ulicích Londýna.
Závodní trať by dle deníku Times mohla vést známými ulicemi přes Mall, Birdcage Walk a přes náměstí Parliament Square a Trafalgar Square.
Na více než 5 km dlouhou trať by se vešlo 120 000 diváků a dle odborníků by britské ekonomice mohla přinést až 100 milionů liber (přes 3,2 miliardy Kč).
"Jen si pomyslete, co by to udělalo s turistickým ruchem. Bylo by to fantastické, dobré pro Londýn, dobré pro Anglii... mnohem lepší než Olympiáda," uvádí Ecclestone.
"Vzhledem k tomu, jak se věci mají, možná bychom tomu pomohli a dali do toho peníze. Pokud bychom dostali souhlas a vše bylo v pořádku, myslím, že bychom do toho mohli jít," dodává.
Provoz v přeplněném městě by tím však byl dost narušen - příprava závodní tratě by zabrala pět dní, uvedení do původního stavu pak další tři dny.
Závod v Londýně by byl podle Ecclestone lepší než celá Olympiáda(ilustrační foto: Petr Hlawiczka)
John Rhodes, zástupce ředitele společnosti Populous, která prováděla studii proveditelnosti, však prohlásil: "Cesty v Singapuru a v Monaku se kvůli závodům zavírají a pak jsou každý večer otevřené. Trasa je stejně celkem omezená, takže by to Londýn moc neovlivnilo."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.