Michael Schumacher ve Valencii získal své první pódiové umístění od svého návratu do F1, podle bývalého pilota Toro Rosso Jaimeho Alguersuariho se však letos náhle nezlepšil. Tvrdí, že se příští rok do F1 vrátí s dobrým týmem i on a že by se rád stal po Alonsovi španělskou jedničkou.
Španěl ve svém sloupku pro BBC hodnotí Velkou cenu Evropy a bez povšimnutí nenechává ani významný úspěch Schumachera, který se konečně dočkal "bedny."
"Byl za svůj návrat kritizován, ale nemyslím si, že by se najednou letos zlepšil. Podle mě byl stále na dobré úrovni, F1 je však nyní hodně odlišná od toho, jaká byla kdysi," píše Alguersuari.
"Schumacher měl kdysi jiné pneumatiky než ostatní - teď je mají všichni stejné. Měl auto a motor vyrobené na míru, dnes jsou motory na stejné úrovni. Mohl bez omezení testovat, nyní není žádné testování, vývoj vozu je proto obtížnější," vysvětluje 22letý Španěl.
"F1 je nyní o tom, co během závodního víkendu dokážete, o vylepšování aerodynamického a mechanického nastavení vozu a porozumění pneumatikám. Michael letos odvádí dobrou práci, přesto si však stále myslím, že jeho týmový kolega Nico Rosberg je o krok před ním.
Michaela hodně respektuji. Má bohatou historii v F1, je měřítkem pro všechny a stále bude skvělým pilotem," pokračuje.
Podle Alguersuariho je Rosberg lepší než Schumacher (foto: Daimler AG)
A co je nového u Alguersuariho? "Měl jsem radost z Fernanda, neděle však byla náročná, protože bych opravdu chtěl být součástí závodů poté, co jsem tam tři roky působil. F1 mi skutečně chybí, bylo by skvělé být v ní. Všechno je tak těsné, můžete si hodně hrát se strategií, důležitý je management pneumatik."
Bývalý pilot Toro Rosso, který by se v F1 chtěl stát mistrem světa, si je jistý, že příští rok bude znovu závodit: "Musím si počkat. Jsem si docela jistý, že v F1 budu znovu příští rok s dobrým týmem. Vše momentálně vypadá velmi dobře. Mám 22 let, získal jsem v F1 31 bodů."
Co dělá letos? "V tomto roce se snažím sám sebe lépe poznat a zajistit si mnohem lepší budoucnost v F1 díky své práci pro BBC Radio 5 a jakožto testovací pilot Pirelli. Mým cílem je kráčet ve šlépějích Fernanda. Mým snem je stát se španělskou jedničkou a za několik let i mistrem světa."
Toro Rosso po loňské sezóně vyměnil oba piloty - Buemiho i Alguersuariho. Španěl však tvrdí, že po roční přestávce bude zpět s dobrým týmem (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Tento týden jsem ve Spa, pracuji s Pirelli na vývoji pneumatik F1 pro příští sezónu. Opravdu se na to těším. Miluji tu trať, jezdíme s Renaultem F1 z roku 2010, což je opravdu dobré auto. Vyvíjení pneumatik je fascinující - snažíte se je zlepšit a pochopit, jak fungují," dodává Alguersuari.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.