Michael Schumacher ve Valencii získal své první pódiové umístění od svého návratu do F1, podle bývalého pilota Toro Rosso Jaimeho Alguersuariho se však letos náhle nezlepšil. Tvrdí, že se příští rok do F1 vrátí s dobrým týmem i on a že by se rád stal po Alonsovi španělskou jedničkou.
Španěl ve svém sloupku pro BBC hodnotí Velkou cenu Evropy a bez povšimnutí nenechává ani významný úspěch Schumachera, který se konečně dočkal "bedny."
"Byl za svůj návrat kritizován, ale nemyslím si, že by se najednou letos zlepšil. Podle mě byl stále na dobré úrovni, F1 je však nyní hodně odlišná od toho, jaká byla kdysi," píše Alguersuari.
"Schumacher měl kdysi jiné pneumatiky než ostatní - teď je mají všichni stejné. Měl auto a motor vyrobené na míru, dnes jsou motory na stejné úrovni. Mohl bez omezení testovat, nyní není žádné testování, vývoj vozu je proto obtížnější," vysvětluje 22letý Španěl.
"F1 je nyní o tom, co během závodního víkendu dokážete, o vylepšování aerodynamického a mechanického nastavení vozu a porozumění pneumatikám. Michael letos odvádí dobrou práci, přesto si však stále myslím, že jeho týmový kolega Nico Rosberg je o krok před ním.
Michaela hodně respektuji. Má bohatou historii v F1, je měřítkem pro všechny a stále bude skvělým pilotem," pokračuje.
Podle Alguersuariho je Rosberg lepší než Schumacher (foto: Daimler AG)
A co je nového u Alguersuariho? "Měl jsem radost z Fernanda, neděle však byla náročná, protože bych opravdu chtěl být součástí závodů poté, co jsem tam tři roky působil. F1 mi skutečně chybí, bylo by skvělé být v ní. Všechno je tak těsné, můžete si hodně hrát se strategií, důležitý je management pneumatik."
Bývalý pilot Toro Rosso, který by se v F1 chtěl stát mistrem světa, si je jistý, že příští rok bude znovu závodit: "Musím si počkat. Jsem si docela jistý, že v F1 budu znovu příští rok s dobrým týmem. Vše momentálně vypadá velmi dobře. Mám 22 let, získal jsem v F1 31 bodů."
Co dělá letos? "V tomto roce se snažím sám sebe lépe poznat a zajistit si mnohem lepší budoucnost v F1 díky své práci pro BBC Radio 5 a jakožto testovací pilot Pirelli. Mým cílem je kráčet ve šlépějích Fernanda. Mým snem je stát se španělskou jedničkou a za několik let i mistrem světa."
Toro Rosso po loňské sezóně vyměnil oba piloty - Buemiho i Alguersuariho. Španěl však tvrdí, že po roční přestávce bude zpět s dobrým týmem (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Tento týden jsem ve Spa, pracuji s Pirelli na vývoji pneumatik F1 pro příští sezónu. Opravdu se na to těším. Miluji tu trať, jezdíme s Renaultem F1 z roku 2010, což je opravdu dobré auto. Vyvíjení pneumatik je fascinující - snažíte se je zlepšit a pochopit, jak fungují," dodává Alguersuari.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.
Red Bull dal jasně najevo svou důvěru v Liama Lawsona, když mu poskytl příležitost v jeho první kompletní sezóně ve Formuli 1. Mladý Novozélanďan, který již při svých dosavadních startech prokázal talent a odhodlání, má před sebou velkou šanci potvrdit očekávání a ukázat, že je cennou investicí pro budoucnost týmu. Fanoušci věří, že Lawson dokáže naplno využít svou příležitost a stát se stabilním členem startovního pole.
V posledních týdnech se stále častěji spekuluje o možné obnovení používání motorů V10 ve Formuli 1. Tento návrat k ikonické technologii by mohl přinést zásadní změny ve výkonu a zvuku aut, což by jistě vzbudilo velký zájem mezi fanoušky i týmy.