Williams ve Valencii moc novinek nepředstavil, přesto byl znovu ve formě, což potvrdil Pastor Maldonado třetím místem v kvalifikaci a solidní rychlostí v závodě, v němž v závěru bojoval dokonce s McLarenem Lewise Hamiltona.
Tým z Grove zazářil v Barceloně, kde si připsal cenné vítězství, v Monaku však získal pouze jeden bod a v Kanadě nezískal ani ten. "Byli jsme frustrováni posledními dvěma podniky. Během jízd jsme viděli, že jsme rychlí, ale nikdy jsme to vlastně nepředvedli," říká hlavní provozní inženýr Williamsu Mark Gillan pro Autosport.
Do Valencie žádné větší novinky nepřivezl, ty připravuje až na příští závod v Silverstone. Co tedy stojí za zlepšením? "Vylepšení jsou důležitá, klíčové je však vyvážení. Základní čas na kolo se odvíjí od toho, jak dobré je v základu vaše auto, vše je to o správném vyvážení. Ne jen o tom mechanickém, celkové vyvážení vozu v provozním rámci pneumatik," vysvětluje Gillan.
"Vylepšeními získáte možná desetinu či dvě, ale mezi stavem, kdy pneumatiky fungují a kdy nefungují, je mnohem více desetin. Proto je to velmi důležité. A navíce je to tak těsné. V Q2 jste viděli, jak směšně malé byly rozdíly. Dvě desetiny vás posunou o deset míst."
Hlavního provozního inženýra letos jejich rychlost těší, zvlášť poté, co prožívali minulý rok: "To, co je z naší strany opravdu potěšující, jsou změny, které jsme učinili z minulého roku po letošní, vývoj či výkonnost celého týmového provozu."
Pastor Maldonado na otočném mostě ve Valencii (foto: Williams F1 Team)
"Je velmi potěšující podávat tak dobré výkony, musíme to však dělat pravidelně. V Barceloně jsme získali velmi dobrý výsledek, pak dvě zklamání. Bylo to o to horší, že jsme věděli, že na to máme.
Je to věc celého týmu. Je to o strategii, managementu, pochopení a analýzy - to vše je velmi důležité. Prožíváme opravdu zajímavý rok, protože všichni v týmu včetně pilotů mohou způsobit velký rozdíl," dodává Gillan.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.