Prezident Ferrari Luca di Montezemolo po vítězství ve Valencii tradičně burcoval své zaměstnance: je třeba zůstat při zemi, dále usilovně pracovat a odpovědět na zlepšení Red Bullu.
Fernando Alonso si po skvělém výkonu, selhání techniky a odstoupení soupeřů v šampionátu konečně vybudoval náskok, na jehož zlikvidování je třeba jednoho vítězství v závodě za předpokladu, že ostatní nebudou bodovat.
Přesto že je Ferrari v čele, nemá nejrychlejší auto. Tým si to uvědomuje a přiznává obavy o to, jak by se mohla sezóna do letní přestávky vyvíjet - obzvlášť po výrazném zrychlení Red Bullu ve Valencii, kde rakouská stáj nasadila novou zadní část (podlahu s novými kanály a upravený difuzor, modifikované zavěšení a zadní křídlo a nové bočnice s výfuky), která zlepšila přítlak, stabilitu zadní části vozu RB8 a opotřebení pneumatik.
Montezemolo proto na oficiálním webu Ferrari přiznává, že zatímco "dnes máme konkurenceschopné auto, pro vítězství [v šampionátu] musíme udělat ještě více. Mám starosti a všichni z nás by je měli mít."
"Ano, mám starosti, protože očekávám tři velmi těžké závody v Silverstone, v Hockenheimu a v Budapešti, a protože jsme viděli, že je Red Bull velmi silný, když byl v kvalifikaci o 4 desetiny rychlejší než všichni ostatní, a v závodě až do výjezdu safety caru všemu ujížděl. Chceme-li dosáhnout našich cílů, pak musíme udělat pokrok," burcuje.
Nezapomíná přitom ocenit výkony Alonsa: "Málokdy jsem ho viděl tolikrát předjíždět a prokázat tak výjimečné odhodlání." Pochválil také mechaniky za konzistentně rychlé zastávky, i šéfa týmu Stefana Domenicaliho za vyvedení týmu z problému na počátku sezóny.
Fernando Alonso předvedl ve Valencii výborný výkon, k vítězství mu pomohla i odstoupení soupeřů(foto: Scuderia Ferrari)
"Stefano se nikdy neulévá, vždy bleskově reaguje jako vůdce na veškerou kritiku, chrání své lidi a zároveň ví, jak vyžadovat maximální úsilí, budovat tým a do budoucnosti hledět pozitivně se správným smyslem pro realitu. Zaslouží si to," dodává Montezemolo.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.