Prezident Ferrari Luca di Montezemolo po vítězství ve Valencii tradičně burcoval své zaměstnance: je třeba zůstat při zemi, dále usilovně pracovat a odpovědět na zlepšení Red Bullu.
Fernando Alonso si po skvělém výkonu, selhání techniky a odstoupení soupeřů v šampionátu konečně vybudoval náskok, na jehož zlikvidování je třeba jednoho vítězství v závodě za předpokladu, že ostatní nebudou bodovat.
Přesto že je Ferrari v čele, nemá nejrychlejší auto. Tým si to uvědomuje a přiznává obavy o to, jak by se mohla sezóna do letní přestávky vyvíjet - obzvlášť po výrazném zrychlení Red Bullu ve Valencii, kde rakouská stáj nasadila novou zadní část (podlahu s novými kanály a upravený difuzor, modifikované zavěšení a zadní křídlo a nové bočnice s výfuky), která zlepšila přítlak, stabilitu zadní části vozu RB8 a opotřebení pneumatik.
Montezemolo proto na oficiálním webu Ferrari přiznává, že zatímco "dnes máme konkurenceschopné auto, pro vítězství [v šampionátu] musíme udělat ještě více. Mám starosti a všichni z nás by je měli mít."
"Ano, mám starosti, protože očekávám tři velmi těžké závody v Silverstone, v Hockenheimu a v Budapešti, a protože jsme viděli, že je Red Bull velmi silný, když byl v kvalifikaci o 4 desetiny rychlejší než všichni ostatní, a v závodě až do výjezdu safety caru všemu ujížděl. Chceme-li dosáhnout našich cílů, pak musíme udělat pokrok," burcuje.
Nezapomíná přitom ocenit výkony Alonsa: "Málokdy jsem ho viděl tolikrát předjíždět a prokázat tak výjimečné odhodlání." Pochválil také mechaniky za konzistentně rychlé zastávky, i šéfa týmu Stefana Domenicaliho za vyvedení týmu z problému na počátku sezóny.
Fernando Alonso předvedl ve Valencii výborný výkon, k vítězství mu pomohla i odstoupení soupeřů(foto: Scuderia Ferrari)
"Stefano se nikdy neulévá, vždy bleskově reaguje jako vůdce na veškerou kritiku, chrání své lidi a zároveň ví, jak vyžadovat maximální úsilí, budovat tým a do budoucnosti hledět pozitivně se správným smyslem pro realitu. Zaslouží si to," dodává Montezemolo.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.