Prezident Ferrari Luca di Montezemolo po vítězství ve Valencii tradičně burcoval své zaměstnance: je třeba zůstat při zemi, dále usilovně pracovat a odpovědět na zlepšení Red Bullu.
Fernando Alonso si po skvělém výkonu, selhání techniky a odstoupení soupeřů v šampionátu konečně vybudoval náskok, na jehož zlikvidování je třeba jednoho vítězství v závodě za předpokladu, že ostatní nebudou bodovat.
Přesto že je Ferrari v čele, nemá nejrychlejší auto. Tým si to uvědomuje a přiznává obavy o to, jak by se mohla sezóna do letní přestávky vyvíjet - obzvlášť po výrazném zrychlení Red Bullu ve Valencii, kde rakouská stáj nasadila novou zadní část (podlahu s novými kanály a upravený difuzor, modifikované zavěšení a zadní křídlo a nové bočnice s výfuky), která zlepšila přítlak, stabilitu zadní části vozu RB8 a opotřebení pneumatik.
Montezemolo proto na oficiálním webu Ferrari přiznává, že zatímco "dnes máme konkurenceschopné auto, pro vítězství [v šampionátu] musíme udělat ještě více. Mám starosti a všichni z nás by je měli mít."
"Ano, mám starosti, protože očekávám tři velmi těžké závody v Silverstone, v Hockenheimu a v Budapešti, a protože jsme viděli, že je Red Bull velmi silný, když byl v kvalifikaci o 4 desetiny rychlejší než všichni ostatní, a v závodě až do výjezdu safety caru všemu ujížděl. Chceme-li dosáhnout našich cílů, pak musíme udělat pokrok," burcuje.
Nezapomíná přitom ocenit výkony Alonsa: "Málokdy jsem ho viděl tolikrát předjíždět a prokázat tak výjimečné odhodlání." Pochválil také mechaniky za konzistentně rychlé zastávky, i šéfa týmu Stefana Domenicaliho za vyvedení týmu z problému na počátku sezóny.
Fernando Alonso předvedl ve Valencii výborný výkon, k vítězství mu pomohla i odstoupení soupeřů(foto: Scuderia Ferrari)
"Stefano se nikdy neulévá, vždy bleskově reaguje jako vůdce na veškerou kritiku, chrání své lidi a zároveň ví, jak vyžadovat maximální úsilí, budovat tým a do budoucnosti hledět pozitivně se správným smyslem pro realitu. Zaslouží si to," dodává Montezemolo.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.