Felipemu Massovi se zlepšujícím se vozem roste sebevědomí. Nepochybuje o tom, že má na to, aby se v osmém závodě sezóny stal osmým odlišným vítězem.
Ferrari zrychluje svůj monopost F2012 a Brazilec v něm podává lepší výkony: v Monaku dojel na šestém místě a v Kanadě, kde Ferrari zahodilo svou původní verzi výfuků a nasadilo řešení McLarenu, dojel i po smyku na místě desátém.
"Mnoho jezdců má šanci na vítězství a já bych do této skupiny zařadil i sebe. Pokud se podíváte na to, jaké máme závody a jak se věci se strategiemi a se vším mění, existuje spousta možností," popisuje Massa pro Autosport.
Přestože je letos za své výkony často kritizován a na pódiu stál na posledy ve Velké ceně Koreje 2010, nepochybuje o tom, že dokáže zajet slušný výsledek: "Vždy je příjemnější, když se vám od lidí, kteří ježdění více rozumějí, dostává pozitivních věcí.
Lidé vědí, čeho jsem schopný, a já 100% vím, na co mám, což považuji za pozitivní. Během posledních dvou či tří závodů už pozoruji změny."
Massovi pomáhá i nalezení vlastního vyhovujícího směru v nastavení vozu 2012 spíše než návrat k přístupu jeho týmového kolegy Fernanda Alonsa, jenž ho svými výkony letos jasně předčí: "Mnohem lépe se pracuje na směru, díky němuž získáváte lepší výsledky, takže v tom budeme pokračovat."
Massovi si začíná věřit, ve Valencii se sám zařadil mezi potenciální vítěze (foto: Scuderia Ferrari)
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.