Testovací jezdec Pirelli Jaime Alguersuari se vyjadřuje k současnému trápení a poklesu formy Jensona Buttona. Podle něj si Brit mylně vykládá své problémy s pneumatikami, což vede k rozhodnutím, které jeho situaci ještě zhoršují.
Button se v šampionátu postupně propadá, po vítězství v Austrálii a druhém místě v Číně získal už jen dva body a celkovém hodnocení mu patří až osmá příčka. Na svého týmového kolegu Lewise Hamiltona, který v Kanadě zářil, ztrácí 43 bodů.
V čem podle Alguersuariho, který jakožto zaměstnanec Pirelli o letošních pneumatikách leccos ví, spočívá Buttonův problém? "Řekl, že je zmatený ohledně toho, co se nedaří. Věřím ale, že jedním z problémů je to, že si špatně vykládá problémy, které má s pneumatikami."
Španěl dále pro BBC vysvětluje: "Během Velké ceny Španělska týmu rádiem říkal, že má problémy se zahříváním pneumatik, obzvlášť na tvrdé směsi. Auta letos více kloužou, protože byly zakázány některé aerodynamické pomůcky. A ve skutečnosti si své pocity špatně vykládá - ve skutečnosti se potýkal s přehřátím pneumatik.
Takže veškeré změny, které s McLarenem před sobotou udělali, měly za cíl řešit špatný problém - a ten se zhoršil. Například vyměnili typ brzd, které měly vyšší provozní teplotu, aby se pokusili do pneumatik dostat více tepla. Jenže potřebovali opak.
To je příklad toho, o kolik je letos F1 náročnější - se všemi informacemi potřebujete zacházet tak precizně, protože jakákoliv změna, kterou tým provede, může mít velký vliv na to, jak pneumatiky fungují," vysvětluje testovací pilot Pirelli.
Button podle Alguersuariho špatně interpretuje své problémy, což situaci zhoršuje(foto: McLaren Mercedes)
Týmy podle něj pneumatikám rozumí, ale stále z nich neumí dostat maximum: "Momentálně je dojem z F1 takový, že týmy pneumatikám nerozumí. Není to tak. Přesně vědí, jak pneumatika funguje z pohledu rozsahu pracovních teplot a tak, jen neví, jak nastavit své vozy, aby z nich dostali maximum."
Proto nerozumím některým věcem, které dělají. Když například prší, nikdo nejezdí - a pak si stěžují, že nerozumí mokrým a přechodným pneumatikám, když začne pršet. Nejezdí, protože se bojí, že by piloti mohli havarovat a poškodit auto.
Ale je jasné, že byste v dešti jezdit měli, podobně jako jsme to dělali minulý rok v Toro Rosso, a pracovat na porozumění tomu, jak pneumatiky za různých podmínek pracují a jak je přimět k fungování. Jinak nikdy nezískat ty informace, které potřebujete," dodává Alguersuari.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.