Testovací jezdec Pirelli Jaime Alguersuari se vyjadřuje k současnému trápení a poklesu formy Jensona Buttona. Podle něj si Brit mylně vykládá své problémy s pneumatikami, což vede k rozhodnutím, které jeho situaci ještě zhoršují.
Button se v šampionátu postupně propadá, po vítězství v Austrálii a druhém místě v Číně získal už jen dva body a celkovém hodnocení mu patří až osmá příčka. Na svého týmového kolegu Lewise Hamiltona, který v Kanadě zářil, ztrácí 43 bodů.
V čem podle Alguersuariho, který jakožto zaměstnanec Pirelli o letošních pneumatikách leccos ví, spočívá Buttonův problém? "Řekl, že je zmatený ohledně toho, co se nedaří. Věřím ale, že jedním z problémů je to, že si špatně vykládá problémy, které má s pneumatikami."
Španěl dále pro BBC vysvětluje: "Během Velké ceny Španělska týmu rádiem říkal, že má problémy se zahříváním pneumatik, obzvlášť na tvrdé směsi. Auta letos více kloužou, protože byly zakázány některé aerodynamické pomůcky. A ve skutečnosti si své pocity špatně vykládá - ve skutečnosti se potýkal s přehřátím pneumatik.
Takže veškeré změny, které s McLarenem před sobotou udělali, měly za cíl řešit špatný problém - a ten se zhoršil. Například vyměnili typ brzd, které měly vyšší provozní teplotu, aby se pokusili do pneumatik dostat více tepla. Jenže potřebovali opak.
To je příklad toho, o kolik je letos F1 náročnější - se všemi informacemi potřebujete zacházet tak precizně, protože jakákoliv změna, kterou tým provede, může mít velký vliv na to, jak pneumatiky fungují," vysvětluje testovací pilot Pirelli.
Button podle Alguersuariho špatně interpretuje své problémy, což situaci zhoršuje(foto: McLaren Mercedes)
Týmy podle něj pneumatikám rozumí, ale stále z nich neumí dostat maximum: "Momentálně je dojem z F1 takový, že týmy pneumatikám nerozumí. Není to tak. Přesně vědí, jak pneumatika funguje z pohledu rozsahu pracovních teplot a tak, jen neví, jak nastavit své vozy, aby z nich dostali maximum."
Proto nerozumím některým věcem, které dělají. Když například prší, nikdo nejezdí - a pak si stěžují, že nerozumí mokrým a přechodným pneumatikám, když začne pršet. Nejezdí, protože se bojí, že by piloti mohli havarovat a poškodit auto.
Ale je jasné, že byste v dešti jezdit měli, podobně jako jsme to dělali minulý rok v Toro Rosso, a pracovat na porozumění tomu, jak pneumatiky za různých podmínek pracují a jak je přimět k fungování. Jinak nikdy nezískat ty informace, které potřebujete," dodává Alguersuari.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.