Berniemu Ecclestonovi se nelíbí šedé oblasti pravidel a jejich dodatečné upřesňování v průběhu sezóny. Dle jeho názoru mají být psána srozumitelně pro většinu lidí - včetně něho. V rozhovoru se Stefanem Domenicalim také vystřihl velkou pochvalu Felipemu Massovi, který letos zatím za Fernandem Alonsem hodně zaostává.
Technická pravidlaV letošní sezóně FIA dodala několik dodatečných výkladů technických pravidel: týkaly se například otvorů Red Bullu v podlaze před zadními koly či zneužívání chlazení uvnitř kola pro získávání aerodynamické výhody.
Na dotaz, zda rozumí posledním rozhodnutím FIA týkajících se monopostů Red Bullu, Ecclestone v rozhovoru na oficiálních stránkách Ferrari odpovídá: "Pravdou je, že těm rozhodnutím FIA pramálo rozumím. Myslím si, že technická pravidla by měla být psána způsobem, aby jim rozuměli i takoví lidé, jako jsem já."
Šéf Ferrari Stefano Domenicali mu hned přizvukuje: "Fanoušci nechápou, jak může být auto dnes legální a zítra nelegální. Snižuje to důvěryhodnost sportu. Pravidla by měla být jednodušší."
Ecclestone: Felipe je velmi talentovaný a citlivý (foto: Scuderia Ferrari)
Felipe MassaMezi dvěma šéfy došlo také na Felipeho Massu a kritiku jeho výkonů ze strany médií. Ecclestone se Brazilce zastává: "Já v tom mám jasno: Felipe je velmi talentovaný, není k tomu moc co dodat."
Reakce šéfa Ferrari je pochopitelná: "Správně, zcela souhlasím. Jsme vystavováni velkému tlaku, ale dobře si vzpomínám na rok 2008, kdy měl Felipe v prvních dvou závodech problémy a pak až do samotného konce bojoval o titul.
Letos se to moc neliší: poté, co Felipe odjel v Monaku skvělý závod, stejní novináři, kteří jej kritizovali, za mnou přišli a zeptali se, proč ještě nemá smlouvu na další rok. Jedna věc je jistá: jakožto šéf týmu jsem jej vždy povzbuzoval a chránil," říká Domenicali.
Ecclestone uvádí, že média nejsou vždy férová a že Felipe nepatří k těm psychicky nejodolnějším: "Media vytvářejí tlak a snaží se ovlivnit rozhodnutí, nejen v Itálii. Některým pilotům to dělá méně starostí, jiným více: Felipe je citlivý hoch. Ze strany některých médií není moc korektní, jak se ho snaží vyvést z rovnováhy."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.