Berniemu Ecclestonovi se nelíbí šedé oblasti pravidel a jejich dodatečné upřesňování v průběhu sezóny. Dle jeho názoru mají být psána srozumitelně pro většinu lidí - včetně něho. V rozhovoru se Stefanem Domenicalim také vystřihl velkou pochvalu Felipemu Massovi, který letos zatím za Fernandem Alonsem hodně zaostává.
Technická pravidlaV letošní sezóně FIA dodala několik dodatečných výkladů technických pravidel: týkaly se například otvorů Red Bullu v podlaze před zadními koly či zneužívání chlazení uvnitř kola pro získávání aerodynamické výhody.
Na dotaz, zda rozumí posledním rozhodnutím FIA týkajících se monopostů Red Bullu, Ecclestone v rozhovoru na oficiálních stránkách Ferrari odpovídá: "Pravdou je, že těm rozhodnutím FIA pramálo rozumím. Myslím si, že technická pravidla by měla být psána způsobem, aby jim rozuměli i takoví lidé, jako jsem já."
Šéf Ferrari Stefano Domenicali mu hned přizvukuje: "Fanoušci nechápou, jak může být auto dnes legální a zítra nelegální. Snižuje to důvěryhodnost sportu. Pravidla by měla být jednodušší."
Ecclestone: Felipe je velmi talentovaný a citlivý (foto: Scuderia Ferrari)
Felipe MassaMezi dvěma šéfy došlo také na Felipeho Massu a kritiku jeho výkonů ze strany médií. Ecclestone se Brazilce zastává: "Já v tom mám jasno: Felipe je velmi talentovaný, není k tomu moc co dodat."
Reakce šéfa Ferrari je pochopitelná: "Správně, zcela souhlasím. Jsme vystavováni velkému tlaku, ale dobře si vzpomínám na rok 2008, kdy měl Felipe v prvních dvou závodech problémy a pak až do samotného konce bojoval o titul.
Letos se to moc neliší: poté, co Felipe odjel v Monaku skvělý závod, stejní novináři, kteří jej kritizovali, za mnou přišli a zeptali se, proč ještě nemá smlouvu na další rok. Jedna věc je jistá: jakožto šéf týmu jsem jej vždy povzbuzoval a chránil," říká Domenicali.
Ecclestone uvádí, že média nejsou vždy férová a že Felipe nepatří k těm psychicky nejodolnějším: "Media vytvářejí tlak a snaží se ovlivnit rozhodnutí, nejen v Itálii. Některým pilotům to dělá méně starostí, jiným více: Felipe je citlivý hoch. Ze strany některých médií není moc korektní, jak se ho snaží vyvést z rovnováhy."
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.