Caterham se na příští dva závody už těší. Není divu - připravuje pro ně sérii vylepšení a doufá, že se opět o něco přiblíží zavedeným týmům středu pole. Tým serveru F1news.cz upřesnil, konkrétně kterých novinek se dočkáme.
"Letos očekáváme, že budeme mnohem blíže vozům před námi než minulý rok, což nám možná poskytne šanci dostat jeden z našich vozů do Q2 a v neděli skutečnou šanci závodit," očekává technický ředitel Mark Smith.
"Pro Valencii a Silverstone připravujeme významná vylepšení. Ve Valencii se podíváme na několik aerodynamických prvků, stejně jako na drobné úpravy podlahy. Ačkoliv do výjezdu na trať nebudeme vědět, co přesně nám přinesou, jsme opatrně optimističtí v tom, že nám pomohou přiblížit se středu pole," pokračuje Smith.
Jezdec Heikki Kovalainen přiznává, že Valencie nepatří mezi jeho oblíbené okruhy. Na dalším okruhu typu brzda-plyn bude důležité hlídat si chlazení a opotřebení pneumatik: "Možnosti pro chlazení, které máme pro Valencii, se podobají těm pro Kanadu. Trať ve Španělsku se však během závodního víkendu více vyvíjí než v Montrealu, proto budeme pečlivě sledovat možnosti nastavení, abychom zvládali úrovně degradace po celý víkend."
Pro server F1news.cz dnes Caterham přesněji popsal, co připravuje: do Valencie veze přepracované přední a zadní křídlo s možností jejich nasazení v Silverstone a modifikace podlahy. Další výrazné novinky nasadí před domácím závodem v Anglii: novou zadní kapotáž, výfuky a bočnicové panely.
Caterham si s výfuky pohrával již v Mugellu, kde si vyzkoušel verzi Red Bullu s tunelemvedoucím vzduch pod bočnicemi k otvoru pro startér
Vitalij Petrov je proto před dalšími závody optimisticky naladěný: "Myslím, že závod ve Valencii a ten další v Silverstone mohou být pro náš tým hodně dobré. Pro auta připravujeme v příštích dvou závodech několik novinek a pozorujeme, jak se odstup na vozy před námi postupně krůček po krůčku snižuje.
To je cílem pro tento rok: pracovat co nejtvrději tna tom, abychom mohli závodit s pár auty před námi, a pak se uvidí dále. V Kanadě jsme byli zaslouženě blíže postupu do Q2 než předtím - uvidíme tedy, co nám pomohou dosáhnout novinky, které chystáme pro Valencii a Silverstone," dodává ruský pilot.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.