Šéfové jednotlivých týmů F1 se shodují v tom, že letošní sezona F1 nebude spoustou technických kontroverzí ovlivněna. Například Red Bull Racing musel v posledních týdnech na voze udělat dvě změny.
Co se časů na kolo týče, tak jsou týmy v letošní sezoně hodně vyrovnané, zvyšuje se tak čas, který věnují pozornému zkoumání toho, co je na vozech konkurence. Stále častěji se tak týmy dožadovaly (zvláště po VC Monaka a Kanady) objasnění pravidel co se děr v podlaze nebo nábojů kol týmu Red Bull týče. Rozhodnutí v obou těchto případech byla učiněna proti vozům rakouské stáje, to znamenalo, že na vozech musely být udělány určité změny.
Vše však jde dále, jak se v boji o titul přiostřuje, tak je od stájí stále častěji požadováno objasnění technických pravidel. Vedoucí týmy však doufají, že se celá situace uklidní s tím, jak bude sezona pokračovat. Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, k tomu řekl: "Vždycky se týmy hodně zajímaly o to, co dělají ti ostatní, je to vlastně přirozená vlastnost F1. Když se podíváme do minulosti na jakoukoliv inovaci, jako například na dvojité difuzory, tak byly vždy řešeny FIA a týmy se v nich předháněly. V F1 tomu tak vždy bylo."
Právě Red Bull měl letos s technickými pravidly nejvíce problémů(foto: Red Bull Racing)
"Společně jsme měli již několik incidentů, občas to bylo i docela ostré, ale vždy se dělo hodně věcí a hodně týmů zkoumalo monoposty těch ostatních. Příchod digitálních kamer s dlouhými čočkami znamenal, že teď všichni máme dobrý náhled na to, jak se chovají auta ostatních. To vše je součástí moderní F1, musíte se ujistit, že vám neunikají moderní inovace kvůli výkadu pravidel. A, pokud s tím nesouhlasíte, tak musíte chtít objasnění a snažit se tomu porozumět."
Když byl šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, britským Autosportem dotázán, jestli si myslí, že můžeme letos očekávat hodně technických kontroverzí, tak řekl: "Ne, nemyslím si. Lidé se vždycky snaží porozumět tomu, jak jsou pravidla vykládána. Každý tým se bude snažit tlačit až na hranici. Každý to teď hodně sleduje, včetně FIA. Ta něco málo mění. Nemyslím si, že to bude hlavní znak této sezony. Hlavně se musíme soustředit na naše auto a na náš program - ne na ty ostatní."
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.