Šéfové jednotlivých týmů F1 se shodují v tom, že letošní sezona F1 nebude spoustou technických kontroverzí ovlivněna. Například Red Bull Racing musel v posledních týdnech na voze udělat dvě změny.
Co se časů na kolo týče, tak jsou týmy v letošní sezoně hodně vyrovnané, zvyšuje se tak čas, který věnují pozornému zkoumání toho, co je na vozech konkurence. Stále častěji se tak týmy dožadovaly (zvláště po VC Monaka a Kanady) objasnění pravidel co se děr v podlaze nebo nábojů kol týmu Red Bull týče. Rozhodnutí v obou těchto případech byla učiněna proti vozům rakouské stáje, to znamenalo, že na vozech musely být udělány určité změny.
Vše však jde dále, jak se v boji o titul přiostřuje, tak je od stájí stále častěji požadováno objasnění technických pravidel. Vedoucí týmy však doufají, že se celá situace uklidní s tím, jak bude sezona pokračovat. Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, k tomu řekl: "Vždycky se týmy hodně zajímaly o to, co dělají ti ostatní, je to vlastně přirozená vlastnost F1. Když se podíváme do minulosti na jakoukoliv inovaci, jako například na dvojité difuzory, tak byly vždy řešeny FIA a týmy se v nich předháněly. V F1 tomu tak vždy bylo."
Právě Red Bull měl letos s technickými pravidly nejvíce problémů(foto: Red Bull Racing)
"Společně jsme měli již několik incidentů, občas to bylo i docela ostré, ale vždy se dělo hodně věcí a hodně týmů zkoumalo monoposty těch ostatních. Příchod digitálních kamer s dlouhými čočkami znamenal, že teď všichni máme dobrý náhled na to, jak se chovají auta ostatních. To vše je součástí moderní F1, musíte se ujistit, že vám neunikají moderní inovace kvůli výkadu pravidel. A, pokud s tím nesouhlasíte, tak musíte chtít objasnění a snažit se tomu porozumět."
Když byl šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, britským Autosportem dotázán, jestli si myslí, že můžeme letos očekávat hodně technických kontroverzí, tak řekl: "Ne, nemyslím si. Lidé se vždycky snaží porozumět tomu, jak jsou pravidla vykládána. Každý tým se bude snažit tlačit až na hranici. Každý to teď hodně sleduje, včetně FIA. Ta něco málo mění. Nemyslím si, že to bude hlavní znak této sezony. Hlavně se musíme soustředit na naše auto a na náš program - ne na ty ostatní."
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.