Šéfové jednotlivých týmů F1 se shodují v tom, že letošní sezona F1 nebude spoustou technických kontroverzí ovlivněna. Například Red Bull Racing musel v posledních týdnech na voze udělat dvě změny.
Co se časů na kolo týče, tak jsou týmy v letošní sezoně hodně vyrovnané, zvyšuje se tak čas, který věnují pozornému zkoumání toho, co je na vozech konkurence. Stále častěji se tak týmy dožadovaly (zvláště po VC Monaka a Kanady) objasnění pravidel co se děr v podlaze nebo nábojů kol týmu Red Bull týče. Rozhodnutí v obou těchto případech byla učiněna proti vozům rakouské stáje, to znamenalo, že na vozech musely být udělány určité změny.
Vše však jde dále, jak se v boji o titul přiostřuje, tak je od stájí stále častěji požadováno objasnění technických pravidel. Vedoucí týmy však doufají, že se celá situace uklidní s tím, jak bude sezona pokračovat. Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, k tomu řekl: "Vždycky se týmy hodně zajímaly o to, co dělají ti ostatní, je to vlastně přirozená vlastnost F1. Když se podíváme do minulosti na jakoukoliv inovaci, jako například na dvojité difuzory, tak byly vždy řešeny FIA a týmy se v nich předháněly. V F1 tomu tak vždy bylo."
Právě Red Bull měl letos s technickými pravidly nejvíce problémů(foto: Red Bull Racing)
"Společně jsme měli již několik incidentů, občas to bylo i docela ostré, ale vždy se dělo hodně věcí a hodně týmů zkoumalo monoposty těch ostatních. Příchod digitálních kamer s dlouhými čočkami znamenal, že teď všichni máme dobrý náhled na to, jak se chovají auta ostatních. To vše je součástí moderní F1, musíte se ujistit, že vám neunikají moderní inovace kvůli výkadu pravidel. A, pokud s tím nesouhlasíte, tak musíte chtít objasnění a snažit se tomu porozumět."
Když byl šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, britským Autosportem dotázán, jestli si myslí, že můžeme letos očekávat hodně technických kontroverzí, tak řekl: "Ne, nemyslím si. Lidé se vždycky snaží porozumět tomu, jak jsou pravidla vykládána. Každý tým se bude snažit tlačit až na hranici. Každý to teď hodně sleduje, včetně FIA. Ta něco málo mění. Nemyslím si, že to bude hlavní znak této sezony. Hlavně se musíme soustředit na naše auto a na náš program - ne na ty ostatní."
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.