Šéfové jednotlivých týmů F1 se shodují v tom, že letošní sezona F1 nebude spoustou technických kontroverzí ovlivněna. Například Red Bull Racing musel v posledních týdnech na voze udělat dvě změny.
Co se časů na kolo týče, tak jsou týmy v letošní sezoně hodně vyrovnané, zvyšuje se tak čas, který věnují pozornému zkoumání toho, co je na vozech konkurence. Stále častěji se tak týmy dožadovaly (zvláště po VC Monaka a Kanady) objasnění pravidel co se děr v podlaze nebo nábojů kol týmu Red Bull týče. Rozhodnutí v obou těchto případech byla učiněna proti vozům rakouské stáje, to znamenalo, že na vozech musely být udělány určité změny.
Vše však jde dále, jak se v boji o titul přiostřuje, tak je od stájí stále častěji požadováno objasnění technických pravidel. Vedoucí týmy však doufají, že se celá situace uklidní s tím, jak bude sezona pokračovat. Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, k tomu řekl: "Vždycky se týmy hodně zajímaly o to, co dělají ti ostatní, je to vlastně přirozená vlastnost F1. Když se podíváme do minulosti na jakoukoliv inovaci, jako například na dvojité difuzory, tak byly vždy řešeny FIA a týmy se v nich předháněly. V F1 tomu tak vždy bylo."
Právě Red Bull měl letos s technickými pravidly nejvíce problémů(foto: Red Bull Racing)
"Společně jsme měli již několik incidentů, občas to bylo i docela ostré, ale vždy se dělo hodně věcí a hodně týmů zkoumalo monoposty těch ostatních. Příchod digitálních kamer s dlouhými čočkami znamenal, že teď všichni máme dobrý náhled na to, jak se chovají auta ostatních. To vše je součástí moderní F1, musíte se ujistit, že vám neunikají moderní inovace kvůli výkadu pravidel. A, pokud s tím nesouhlasíte, tak musíte chtít objasnění a snažit se tomu porozumět."
Když byl šéf McLarenu, Martin Whitmarsh, britským Autosportem dotázán, jestli si myslí, že můžeme letos očekávat hodně technických kontroverzí, tak řekl: "Ne, nemyslím si. Lidé se vždycky snaží porozumět tomu, jak jsou pravidla vykládána. Každý tým se bude snažit tlačit až na hranici. Každý to teď hodně sleduje, včetně FIA. Ta něco málo mění. Nemyslím si, že to bude hlavní znak této sezony. Hlavně se musíme soustředit na naše auto a na náš program - ne na ty ostatní."
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.