V současné době probíhají diskuse o připravovaných V6 turbomotorech pro sezónu 2014 a růstu nákladů na jejich zavedení. Jak se na tuto změnu podle Autosportu připravují současní výrobci pohonných jednotek - Cosworth, Ferrari, Mercedes a Renault?
Cosworth (jeho motory letos pohánějí vozy HRT a Marussie)Kim Spearman: "Pokračujeme ve vývoji motoru a ERS pro rok 2014, zatímco současně probíhají obchodní rozhovory. Cosworth má jakožto nezávislý dodavatel silné obchodní zaměření a pečlivě nasloucháme našim zákazníkům, abychom jim poskytli to nejlepší možné řešení.
Ferrari (Ferrari, Sauber a Toro Rosso)Stefano Domenicali: "Momentálně se držíme plánu, takže určitě budeme schopni motory dodávat. Pokud chtějí přijít další výrobci, budou velmi vítáni."
Mercedes (McLaren, Mercedes a Force India)Norbert Haug: "Motory stály před deseti lety dvakrát tolik, co dnes. Myslím si, že k tomu [snížení ceny] došlo především díky tvrdé práci automobilek. Je naprosto jasné, že když představíte nový motor, může z počátku stát více, během pětiletého období ale můžeme dosáhnout srovnatelného utrácení se současností."
Renault (Caterham, Lotus, Red Bull a Williams)Jean-Francois Caubet: "Potřebujeme poznat, kolik týmů bude na roštu v roce 2014. To je klíčový bod. Pak potřebujeme skutečnou schůzku mezi FIA, Berniem [Ecclestonem] a výrobci vozů, abychom zjistili, kdo může koho zásobovat. My bychom zřejmě v pohodě zvládli dodávky více týmům, protože nemáme svůj vlastní."
Cosworth pokračuje ve vývoji šestiválce a komplexního systému pro rekuperaci energie (ERS)pro sezónu 2014 (foto: Cosworth)
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.