Williams je podle Pastora Maldonada pořád ve formě a přes bídné výsledky v posledních dvou velkých cenách o svou rychlost nepřišel.
Po vítězství v Barceloně Maldonado ani Bruno Senna v Monaku a v Kanadě nepostoupili do poslední části kvalifikace a tým získal v šampionátu pouze jediný bod - vzdálil se jim Mercedes a o šestou příčku je obral Sauber.
Podle Venezuelana však nejsou věci tak špatné, jak výsledky z posledních dvou závodu naznačují a vůz svou rychlost neztratil - nebyl špatný ani v Monaku ani na odlišné trati v Kanadě: "Myslím, že jsme tam byli také dobří.
Šlo nám to i v Monaku, protože jsme se tam stále pohybovali mezi nejlepšími pěti. V Kanadě také, akorát mi utekla kvalifikace. To byl podle mě ale následek toho, že jsem se dostal do provozu," vysvětluje Maldonado pro Autosport.
V Kanadě Williams na body nedosáhl (foto: Williams F1 Team)
"To nejlepší jsem odvedl jen v jednom kole, které jsem měl k dispozici. Zkrátka jsem to zkoušel, ale nevyšlo to, což se může stát. Z našeho pohledu jsme podle mě konkurenceschopní byli, neměli jsme však vůbec štěstí.
Auto na to má, já na to mám - stále jsem rychlý. Jen se musíme snažit zlepšit. Nejsme na trati nejrychlejší, ale nejsme ani tak moc pozadu," pokračuje pilot Williamsu.
Další úspěchy se podle něj mohou brzy dostavit: "Musíme tvrdě pracovat, obzvlášť s autem - snažit se zlepšit v kvalifikaci i v závodě. Potřebujeme nalézt vyvážení a nejlepší kompromis mezi kvalifikací a závodem.
Myslím, že o tolik nezaostáváme, jen se musíme dát všechno dohromady. V posledních dvou závodech to bylo celkem obtížné, jsme však konkurenceschopní. Potřebujeme se soustředit na naši rychlost a všechno," dodává Maldonado.
Pastor se svou přítelkyní Gabrielou Tarkanyi (foto: Williams F1 Team)
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.