Caterham připravuje pro Velkou cenu Británie řadu novinek, chtěl by se tam konečně dotáhnout na některý ze zavedených týmů a postoupit do druhé části kvalifikace.
V Kanadě startovaly oba Caterhamy po penalizaci Pastora Maldonada s Williamsem z deváté řady poté, co si poradili s jedním vozem Toro Rosso a jasně předčily obě Marussie i HRT. V závodě však opět ztrácely, Kovalainen za Vergnem zaostával průměrně o více než 4 desetiny.
V Silverstone by to však tým Tonyho Fernandese chtěl konečně zvrátit. Objevit by se měly už i plody spolupráce s novým šéfem výkonnosti Johnem Illeyem, jenž přišel z McLarenu.
Již ve Valencii by se mělo objevit nové přední křídlo (letošní třetí verze), pro Silverstone však Caterham dle připravuje aerodynamický balík s úplně novou zadní části vozu, která bude obsahovat také změnu výfukového systému.
Tiskový mluvčí Caterhamu Tom Webb ve svém sloupku pro Sun píše, že jsou "již téměř na úrovni, z se dá útočit" na Toro Rosso. "To je samozřejmě velmi dobrou zprávou pro celý tým, dává nám to potřebnou motivaci pro usilovnější práci, abychom se co nejdříve dostali do středu pole."
Dalším krokem by měl být zisk prvního mistrovského bodu. "Výjimečná sezóna přinesla tolik překvapivých výsledků, že pokud už budeme závodit s týmy, jako jsou Toro Rosso či Williams, pak si uvědomujeme, že první bod by mohl být na dosah," věří Webb.
Vitalij Petrov driftuje kolem Zdi šampionů (foto: Caterham F1 Team)
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.