Caterham připravuje pro Velkou cenu Británie řadu novinek, chtěl by se tam konečně dotáhnout na některý ze zavedených týmů a postoupit do druhé části kvalifikace.
V Kanadě startovaly oba Caterhamy po penalizaci Pastora Maldonada s Williamsem z deváté řady poté, co si poradili s jedním vozem Toro Rosso a jasně předčily obě Marussie i HRT. V závodě však opět ztrácely, Kovalainen za Vergnem zaostával průměrně o více než 4 desetiny.
V Silverstone by to však tým Tonyho Fernandese chtěl konečně zvrátit. Objevit by se měly už i plody spolupráce s novým šéfem výkonnosti Johnem Illeyem, jenž přišel z McLarenu.
Již ve Valencii by se mělo objevit nové přední křídlo (letošní třetí verze), pro Silverstone však Caterham dle připravuje aerodynamický balík s úplně novou zadní části vozu, která bude obsahovat také změnu výfukového systému.
Tiskový mluvčí Caterhamu Tom Webb ve svém sloupku pro Sun píše, že jsou "již téměř na úrovni, z se dá útočit" na Toro Rosso. "To je samozřejmě velmi dobrou zprávou pro celý tým, dává nám to potřebnou motivaci pro usilovnější práci, abychom se co nejdříve dostali do středu pole."
Dalším krokem by měl být zisk prvního mistrovského bodu. "Výjimečná sezóna přinesla tolik překvapivých výsledků, že pokud už budeme závodit s týmy, jako jsou Toro Rosso či Williams, pak si uvědomujeme, že první bod by mohl být na dosah," věří Webb.
Vitalij Petrov driftuje kolem Zdi šampionů (foto: Caterham F1 Team)
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.