Caterham připravuje pro Velkou cenu Británie řadu novinek, chtěl by se tam konečně dotáhnout na některý ze zavedených týmů a postoupit do druhé části kvalifikace.
V Kanadě startovaly oba Caterhamy po penalizaci Pastora Maldonada s Williamsem z deváté řady poté, co si poradili s jedním vozem Toro Rosso a jasně předčily obě Marussie i HRT. V závodě však opět ztrácely, Kovalainen za Vergnem zaostával průměrně o více než 4 desetiny.
V Silverstone by to však tým Tonyho Fernandese chtěl konečně zvrátit. Objevit by se měly už i plody spolupráce s novým šéfem výkonnosti Johnem Illeyem, jenž přišel z McLarenu.
Již ve Valencii by se mělo objevit nové přední křídlo (letošní třetí verze), pro Silverstone však Caterham dle připravuje aerodynamický balík s úplně novou zadní části vozu, která bude obsahovat také změnu výfukového systému.
Tiskový mluvčí Caterhamu Tom Webb ve svém sloupku pro Sun píše, že jsou "již téměř na úrovni, z se dá útočit" na Toro Rosso. "To je samozřejmě velmi dobrou zprávou pro celý tým, dává nám to potřebnou motivaci pro usilovnější práci, abychom se co nejdříve dostali do středu pole."
Dalším krokem by měl být zisk prvního mistrovského bodu. "Výjimečná sezóna přinesla tolik překvapivých výsledků, že pokud už budeme závodit s týmy, jako jsou Toro Rosso či Williams, pak si uvědomujeme, že první bod by mohl být na dosah," věří Webb.
Vitalij Petrov driftuje kolem Zdi šampionů (foto: Caterham F1 Team)
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.