Ferrari otestovalo během tréninků svůj nový výfuk a hodlá ho v Montrealu nasadit také do závodu.
Ferrari si během tréninků vyzkoušelo výfuky po vzoru McLarenu. Upravili verzi nastavení, které použili s F2012 během zimního testování. A oba jezdci to označili za zlepšení a pokrok.
"Můžeme být s novinkami spokojeni, protože zde fungovaly," uvedl Felipe Massa v oficiálním prohlášení. Brazilec byl třetím nejrychlejším mužem na trati během pátečních odpoledních tréninků, hned za jeho týmovým kolegou Alonsem.
"Budeme chtít auto ponechat v tomto nastavení. Vypadá dobře vybalancované a výkonost je konzistentní. Byl to pro nás nejlepší pátek a snad tak budeme pokračovat i během víkendu," dodal Massa.
Ferrari adoptovalo řešení McLarenu (foto: Scuderia Ferrari)
Také Fernando Alonso byl spokojen. "Jsem spokojen s tím, jak to dnes probíhalo. Ráno jsme se zaměřili na vývoj některých nových prvků. A vypadá to pozitivně. Ale je ještě velmi brzy na to soudit a dělat závěry, protože pátek by se nikdy neměl brát jako definitivní," uvedl Španěl.
Technický ředitel Pat Fry řekl, že se Ferrari blíže podívá na data s tímto novým výfukem, aby potvrdili pocity jezdců a udělali tak správné rozhodnutí do nedělního závodu.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.