Ferrari otestovalo během tréninků svůj nový výfuk a hodlá ho v Montrealu nasadit také do závodu.
Ferrari si během tréninků vyzkoušelo výfuky po vzoru McLarenu. Upravili verzi nastavení, které použili s F2012 během zimního testování. A oba jezdci to označili za zlepšení a pokrok.
"Můžeme být s novinkami spokojeni, protože zde fungovaly," uvedl Felipe Massa v oficiálním prohlášení. Brazilec byl třetím nejrychlejším mužem na trati během pátečních odpoledních tréninků, hned za jeho týmovým kolegou Alonsem.
"Budeme chtít auto ponechat v tomto nastavení. Vypadá dobře vybalancované a výkonost je konzistentní. Byl to pro nás nejlepší pátek a snad tak budeme pokračovat i během víkendu," dodal Massa.
Ferrari adoptovalo řešení McLarenu (foto: Scuderia Ferrari)
Také Fernando Alonso byl spokojen. "Jsem spokojen s tím, jak to dnes probíhalo. Ráno jsme se zaměřili na vývoj některých nových prvků. A vypadá to pozitivně. Ale je ještě velmi brzy na to soudit a dělat závěry, protože pátek by se nikdy neměl brát jako definitivní," uvedl Španěl.
Technický ředitel Pat Fry řekl, že se Ferrari blíže podívá na data s tímto novým výfukem, aby potvrdili pocity jezdců a udělali tak správné rozhodnutí do nedělního závodu.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.