Kolem prvního závodu Formule 1 v ulicích New Jersey, který se měl jet naproti newyorkského Manhattanu již příští rok, přibývají otazníky.
Bernie Ecclestone odhalil, že pořadatelé nestíhají plnit termíny. Okruh měl vést ulicemi přilehlých měst West New York a Weehawken ve státě New Jersey a s velkou slávou byl prezentován minulý rok v prosinci.
Od té doby však pokroky nepřibývají. Sám Ecclestone říká: "Nevím, co se děje. Doufám, že bude všechno OK. Interně řeší věci s některými ze svých fondů. Pokud budou pro rok 2013 připraveni, pak se tam pojede."
Připouští ale, že přípravy nabírají zpoždění a organizátoři musí platit penále: "Čekáme na souhlas různých smluvních stran. Mají zpoždění." Závod má na starosti manažer amerického fondu Leo Hindery, který již dříve potvrdil, že projekt nebude financován z veřejných financí. Konkrétní sponzory však nejmenoval.
Mluvčí pořadatelů však odmítl detaily o kontraktu s Ecclestonem komentovat, pouze uvedl: "Připravujeme závod na červen 2013 a veškeré inženýrské a stavební práce pokračují přesně podle plánu. Máme silný manažerský tým, velkou podporu ze se strany New Jersey, New York City a místních komunit. Pevně věříme, že Velká cena Ameriky 2013 bude skvělým podnikem."
Plán závodního okruhu v New Yorku, jak jej připravuje Herman Tilke(pro zvětšení klikněte)
Městský okruh v New Jersey by měl po nově budované trati v Austinu hostit další závod na americkém kontinentě. Velká cena Spojených států se v Texasu pojede již letos - 18. listopadu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.