Zůstat ve starém známém prostředí a nebo zkusit něco nového? Lewis Hamilton stojí asi před svým největším rozhodnutím ve Formuli 1.
Lewis Hamilton a McLaren, tato dvě jména jsou již dlouhou dobu spjata společně. Je ale možné, že se oba partneři jednou vydají na svou vlastní cestu. To by dokonce nemuselo trvat moc dlouho, vše záleží jen na tom, jak se Lewis rozhodne. Není totiž žádným tajemstvím, že se jezdec momentálně poohlíží i po dalších možnostech.
Bývalý jezdec F1, Jackie Stewart, má ale o změně týmu jisté pochybnosti: "Věřil jsem svému týmu i svým mechanikům. Tuto důvěru ve svůj tým mít musíte. Než taková důvěra vznikne, tak to chce čas. Bez McLarenu by Lewis Hamilton neexistoval. Minimálně ne s ohledem na to, v jaké části kariéry se v době prvního kontaktu nacházel."
Podle Stewarta je Red Bull jedinou alternativou k McLarenu. Otázkou však zůstává, zda-li bude rakousko-britská stáj konkurenceschopná i v dlouhodobém horizontu. Další týmy, jako například Mercedes a nebo dokonce Ferrari podle Jackieho nepřipadají v úvahu. U Ferrari je jasným faktorem proti příchodu Hamiltona Fernando Alonso.
"I kdyby Ferrari postavilo vítězné auto, tak by musel mít Lewis Hamilton za kolegu Fernanda Alonsa," připomíná Skot. Spousta fanoušků F1 má ještě určitě v živé paměti jejich interní duel u McLarenu v sezoně 2007, který nedopadl vůbec dobře.
Příchod britského závodníka k červeným vyloučil před nedávnem i president Ferrari, Luca di Montezemolo, který prohlásil, že ani nikdy neuvažoval o podpisu smlouvy s Hamiltonem. Uznal ale, že: "zcela jistě však patří mezi 3 nejlepší piloty v šampionátu." Proč by s ním tedy smlouvu nepodepsal: "Každý tým potřebuje svůj balanc..."
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.