Přes hrozby protestu po včerejším závodu v Monaku si nakonec nikdo proti Red Bullu nestěžoval. Týmy však od FIA požadují vyjasnění otvorů, které mohou mít v rozích podlahy před zadními koly.
Mercedes, McLaren a Ferrari dali shodně najevo, že otvor, který používá Red Bull v zadní části podlahy, nevyhovuje technickým pravidlům FIA (psali jsme zde). Scuderia měla po závodě podat oficiální protest, nakonec se k tomu neodhodlala.
Podle týmů se sporného otvoru týká část článku 3.12.5, kde se píše: "Všechny části referenční a zvýšené roviny a jejich vzájemná svislá propojení musí za všech okolností tvořit rovnoměrný, jednolitý, tvrdý, spojitý a pevný (bez žádného stupně volnosti ve vztahu k jednotce těla/šasi) a odolný povrch."
Vlevo potenciálně nelegální díra do podlahy Red Bullu, vpravo výřez Sauberu
Podobné řešení jako Red Bull používá Ferrari i Sauber, otvor však končí se zadní hranou podlahy, nikoliv před ní, jako v případě Red Bull. Sporné je tedy to, zda je otvor rakouské stáje uzavřená díra do podlahy, nebo se jedná o výřez do ní jako např. u Sauberu. Její šéf Christian Horner je však přesvědčený, že jejich řešení je legální.
"Jsme s naším vozem naprosto spokojeni a věříme, že plně vyhovuje pravidlům. Samozřejmě jsme to konzultovali s FIA, máme jejich výklad potvrzen v písemné formě, takže by bylo zklamáním, kdyby někdo protestoval. Plně jsme ale věřili, že naše auto předpisům zcela vyhovuje," uvedl včera po Velké ceně Monaka Horner.
Sporný otvor v podlaze Red Bullu před zadními koly
Tři výše zmíněné týmy však nejsou spokojeny, přestože oficiální protest nakonec nikdo z nich nepodal, a kvůli dalšímu objasnění se dnes sejdou v rámci Technické skupiny FIA.
"Ano, myslím, že se to brzy vyřeší. Nepřísluší mi komentovat auto někoho jiného, toto rozhodnutí je na FIA," odpověděl včera Martin Whitmarsh, jenž se rovněž podivoval nad tím, jak to mohlo Red Bullu projít.
Souhlasil s ním i šéf Ferrari Stefano Domenicali: "Slyšel jsem o tom otvoru, diskutovali jsme o něm a určitě potřebujeme vyjasnění této záležitosti. To je vše, co dnes mohu říct."
Šéf Mercedesu Ross Brawn k tomu dodal: "Rozumím tomu tak, že Red Bullu bylo dáno na vědomí znepokojení ostatních. Tak, jak mi je to vysvětlováno, to nevypadá v pořádku, ale ještě jsem neslyšel výklad Red Bullu."
Řešení Sauberu...
... a Ferrari
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.