Přes hrozby protestu po včerejším závodu v Monaku si nakonec nikdo proti Red Bullu nestěžoval. Týmy však od FIA požadují vyjasnění otvorů, které mohou mít v rozích podlahy před zadními koly.
Mercedes, McLaren a Ferrari dali shodně najevo, že otvor, který používá Red Bull v zadní části podlahy, nevyhovuje technickým pravidlům FIA (psali jsme zde). Scuderia měla po závodě podat oficiální protest, nakonec se k tomu neodhodlala.
Podle týmů se sporného otvoru týká část článku 3.12.5, kde se píše: "Všechny části referenční a zvýšené roviny a jejich vzájemná svislá propojení musí za všech okolností tvořit rovnoměrný, jednolitý, tvrdý, spojitý a pevný (bez žádného stupně volnosti ve vztahu k jednotce těla/šasi) a odolný povrch."
Vlevo potenciálně nelegální díra do podlahy Red Bullu, vpravo výřez Sauberu
Podobné řešení jako Red Bull používá Ferrari i Sauber, otvor však končí se zadní hranou podlahy, nikoliv před ní, jako v případě Red Bull. Sporné je tedy to, zda je otvor rakouské stáje uzavřená díra do podlahy, nebo se jedná o výřez do ní jako např. u Sauberu. Její šéf Christian Horner je však přesvědčený, že jejich řešení je legální.
"Jsme s naším vozem naprosto spokojeni a věříme, že plně vyhovuje pravidlům. Samozřejmě jsme to konzultovali s FIA, máme jejich výklad potvrzen v písemné formě, takže by bylo zklamáním, kdyby někdo protestoval. Plně jsme ale věřili, že naše auto předpisům zcela vyhovuje," uvedl včera po Velké ceně Monaka Horner.
Sporný otvor v podlaze Red Bullu před zadními koly
Tři výše zmíněné týmy však nejsou spokojeny, přestože oficiální protest nakonec nikdo z nich nepodal, a kvůli dalšímu objasnění se dnes sejdou v rámci Technické skupiny FIA.
"Ano, myslím, že se to brzy vyřeší. Nepřísluší mi komentovat auto někoho jiného, toto rozhodnutí je na FIA," odpověděl včera Martin Whitmarsh, jenž se rovněž podivoval nad tím, jak to mohlo Red Bullu projít.
Souhlasil s ním i šéf Ferrari Stefano Domenicali: "Slyšel jsem o tom otvoru, diskutovali jsme o něm a určitě potřebujeme vyjasnění této záležitosti. To je vše, co dnes mohu říct."
Šéf Mercedesu Ross Brawn k tomu dodal: "Rozumím tomu tak, že Red Bullu bylo dáno na vědomí znepokojení ostatních. Tak, jak mi je to vysvětlováno, to nevypadá v pořádku, ale ještě jsem neslyšel výklad Red Bullu."
Řešení Sauberu...
... a Ferrari
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.