Nico Rosberg si užíval jízdy na čerstvém vzduchu a dojel si včera pro své první vítězství v F1, přišel však o vzrušující souboje, které se za ním odehrávaly. Na tiskové konferenci také prozradil, že za zlepšením stála optimalizace nastavení.
"Já jsem si to trochu uvědomoval, protože každé kolo se měnilo jméno osoby za mnou. Řekl jsem: 'Co se tam za mnou děje'" prozradil na tiskové konferenci Rosberg, kterému se v Šanghaji dařilo již loni, kdy zde závod chvíli vedl.
Celý závod odjel bez potíží a vypadalo to na bezproblémový závod: "Perfektní? No, perfektní to není nikdy, ale rozhodně to tam probíhalo velmi dobře. Nikdy to není jednoduché, obzvlášť péče o pneumatiky byla dnes hodně obtížná a velké výzvy, protože se hodně opotřebovávaly, ale vyšlo to dobře," uvádí vítěz Velké ceny Číny.
Spokojený byl i se zvolenou strategií: "Myslím, že jsme se ve všem dnes rozhodovali správně, i v oblasti strategie. Všichni v týmu odvedli skvělou práci, všichni ti různí lidé: mí inženýři na startu, stratégové, to či ono - vše vyšlo."
Kdy se rozhodli pro pouze dvě zastávky? "Před závodem, bylo to naším plánem. Samozřejmě jsme měli i záložní, kdyby se věci nevyvíjely moc dobře, ale šly přesně tak, jak jsme doufali. Pneumatiky vydržely přesně to množství kol, v které jsme doufali, takže vše klapalo podle plánu."
Nico před sezónou v rozsáhlém rozhovoru (viz zde) tušil, že se letos konečně dočká vítězství. Nepřišlo příliš pozdě, až v jeho sedmé sezóně v F1? "Ne, to bych netvrdil. Určitě se ale těším v budoucnu na mnoho dalších," dopovídá.
"Vítězství je rozhodně velmi zvláštní, celá ta věc. Nejprve jen vítězství, vyhrát můj první závod je velmi zvláštní a vše co s tím souvisí - se Stříbrnými šípy, s týmem, který mám, se všemi, kteří na tom více než dva roky pracovali. Ano, jedná se o velmi šťastný okamžik," raduje se Němec.
Nico Rosberg na pódiu se sportovním ředitelem Mercedesu Norbertem Haugem (vlevo)(foto: Mercedes F1 AMG Team)
Čím to, že se Mercedes od posledního závodu tak zlepšil? "Opravdu je to dáno nastavením. Fakt jsme přemýšleli o tom, co se v závodě děje, proč se trápíme, a snažili se tu situaci zlepšit.
Myslím, že nám dnes určitě pomohly také podmínky, ale i tak děláme pokroky, což je příjemné. Už od počátku roku jsme v kvalifikacích byli velmi silní, jen v závodech to bylo možná složitější. Nyní jsme stále silní v kvalifikacích - velmi silní, možná ještě silnější, a navíc se zlepšujeme v závodě, což je velmi dobrý pokrok.
Jsem si jistý, že v tomto vývoji budeme pokračovat. Jednalo se zejména o nastavení," vysvětluje Rosberg.
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.