Nico Rosberg má za sebou frustrující úvodní podnik letošní sezony, GP Austrálie, se svým W03. Nepodařilo se mu naplnit očekávání, které do vozu všichni, zvlášť po dobrém výkonu na jedno kolo, vkládali.
Němci v závodních podmínkách prostě chyběla rychlost. Podařilo se mu ale držet šesté místo, nicméně v posledním kole zažil kontakt se Sergiem Perezem. To vyústilo v defekt, který ho nakonec srazil až na dvanácté místo v cíli.
"Bylo to trochu těžké a neočekávané. Právě jsme bojovali trochu tvrději a musíme zanalyzovat proč. Auto se na dlouhých výjezdech nechová dobře. Nebyli jsme rychlí a bojovali jsme s tím. Ale ano, naše rychlost na rovinkách byla dobrá," říká Nico Rosberg.
"Byl to dobrý souboj a vše vypadalo docela dobře, mohli jsme být šestí, což by bylo za daných okolností OK. A pak tedy bylo hodně zbytečné, že jsme kolidovali na rovince. Sergio ťukl moje zadní kolo a já dostal defekt. Bohužel pro nás to nebyl tak dobrý den, takže to byl trochu krok zpět oproti sobotě, kdy jsme byli rychlí."
Nica Rosberga však překvapilo, když mu bylo oznámeno, že Sergio Perez z nehody viní ho. "Stěžoval si na mě? Tak to možná nebyla ničí chyba, protože já si také myslel, že by byl šílený! Možná to byl prostě závodní incident, musíme se na to podívat na videu. Byl to velmi nešťastný incident."
Nico je však přesvědčen, že se věci zlepší: "Jsem přesvědčen, že jsme se z tohoto mohli poučit, určitě se posunout dopředu a v dalších závodech se zlepšit. Samozřejmě to mohlo být mnohem lepší."
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.