Jak se zdá, Lucovi di Montezemolovi nedá myšlenka zákaznických vozů spát. Opět vysvětluje, proč by byl tento koncept výhodný a že by pomohl především Italům.
V Austrálii se poprvé od roku 1973 na start Grand Prix nepostaví jediný Ital. Pro zemi, která má v F1 takovou tradici a její fanoušky to jistě není příjemné. Moc se to nelíbí ani di Montezemolovi.
"Je to dlouhé povídání. Počkejme, co vzejde z akademie Ferrari," komentoval absenci Italů ve startovním poli prezident Ferrari. "Řekněme, že budu mít tři talentované italské mladíky z nižších formulových sérií. Co s nimi udělám?" rozvíjí Monzezemolo příběh.
"Nemůžu je posadit do F1 aby testovali, je to zakázané. A závodit s Ferrari 458 GT, to je něco úplně jiného. Měl bych ale nápad - poskytnout slabšímu týmu loňský monopost Ferrari pod podmínkou, že najmou jednoho z těch mladých Italů. To by bylo fantastické..." sní Montezemolo.
Také vítá, že se vrací testování během sezony, i když pouze ve formě společného testu v Mugellu. Podle něj by jinak nebylo možné správně otestovat úpravy vozu F2012.
"Vůz Ferrari potřebuje být dále vylepšován a vyvíjen. Testů je bohužel málo a jsou veřejné. Nemám rád dnešní F1, protože je na poklesu. Žádné testování, žádné technické novinky a vylepšení..." stýská si Ital po starých časech.
"Je dobré kontrolovat ceny a výdaje, ale nesmí se tomu obětovat technologie a vývoj! Můžeme pouze omezovat."
Bez testování se špatně vyvíjí, soudí di Montezemolo(Test Barcelona, foto: Scuderia Ferrari)
Nicméně, Montezemolova idea o zákaznických vozech v paddocku přílišnou podporu nemá. Proti se postavil například šéf McLarenu, Martin Whitmarsh.
"Nemyslím si, že by zákaznické vozy byly tím pravým pro náš sport. Jsou to právě odlišné konstruktérské týmy, které si staví své vlastní vozy, které odlišují F1 od mnoha dalších kategorií motorsportu.
Finančně je samozřejmě provozování tohoto sportu náročné, takže se možná jednou dostaneme do situace, kdy budou muset zákaznické vozy povolit. Vzhledem k současné situaci by to ale dobré nebylo."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.