Jak se zdá, Lucovi di Montezemolovi nedá myšlenka zákaznických vozů spát. Opět vysvětluje, proč by byl tento koncept výhodný a že by pomohl především Italům.
V Austrálii se poprvé od roku 1973 na start Grand Prix nepostaví jediný Ital. Pro zemi, která má v F1 takovou tradici a její fanoušky to jistě není příjemné. Moc se to nelíbí ani di Montezemolovi.
"Je to dlouhé povídání. Počkejme, co vzejde z akademie Ferrari," komentoval absenci Italů ve startovním poli prezident Ferrari. "Řekněme, že budu mít tři talentované italské mladíky z nižších formulových sérií. Co s nimi udělám?" rozvíjí Monzezemolo příběh.
"Nemůžu je posadit do F1 aby testovali, je to zakázané. A závodit s Ferrari 458 GT, to je něco úplně jiného. Měl bych ale nápad - poskytnout slabšímu týmu loňský monopost Ferrari pod podmínkou, že najmou jednoho z těch mladých Italů. To by bylo fantastické..." sní Montezemolo.
Také vítá, že se vrací testování během sezony, i když pouze ve formě společného testu v Mugellu. Podle něj by jinak nebylo možné správně otestovat úpravy vozu F2012.
"Vůz Ferrari potřebuje být dále vylepšován a vyvíjen. Testů je bohužel málo a jsou veřejné. Nemám rád dnešní F1, protože je na poklesu. Žádné testování, žádné technické novinky a vylepšení..." stýská si Ital po starých časech.
"Je dobré kontrolovat ceny a výdaje, ale nesmí se tomu obětovat technologie a vývoj! Můžeme pouze omezovat."
Bez testování se špatně vyvíjí, soudí di Montezemolo(Test Barcelona, foto: Scuderia Ferrari)
Nicméně, Montezemolova idea o zákaznických vozech v paddocku přílišnou podporu nemá. Proti se postavil například šéf McLarenu, Martin Whitmarsh.
"Nemyslím si, že by zákaznické vozy byly tím pravým pro náš sport. Jsou to právě odlišné konstruktérské týmy, které si staví své vlastní vozy, které odlišují F1 od mnoha dalších kategorií motorsportu.
Finančně je samozřejmě provozování tohoto sportu náročné, takže se možná jednou dostaneme do situace, kdy budou muset zákaznické vozy povolit. Vzhledem k současné situaci by to ale dobré nebylo."
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.