Nico Rosberg je po jeho dnešním testovacím programu v Barceloně přesvědčen, že Mercedes bude schopen potrápit ze začátku sezony Red Bull a McLaren.
Nico Rosberg se s novým W03 sveze až během prvního tréninku v Austrálii, když teď dva dny testoval v Barceloně. Neměc je ale přesvědčen, že jeho tým je v pozici zlepšit loňské čtvrté umístění mezi týmy. "Myslím, že jsme připraení," řekl Nico Rosberg. "Je pro nás v tomto roce důležité, abychom se ve srovnání s loňskem zlepšili a určitě jsme schopni to zvládnout. Z tohoto úhlu pohledu jsem potěšen. Bude teď velmi vzrušující jet na první závod a tam zjistit, jak jsme na tom, skončí tak všechny ty řeči."
"Stále to budou stejné týmy jako vloni, které budeme muset porazit. Myslím si ale, že máme dobrou šanci je ze začátku sezony potrápit." Degradace pneumatik na vozech týmu Mercedes GP je jedním z častých témat předsezonních testů. "Byl to pozitivní den co se týče jak krátých, tak i dlouhých výjezdů."
Nico během předsezonních testů v Barceloně(foto: Mercedes GP)
"Na dlouhých jízdách to vypadalo OK. Žádné obavy. [Degradace] je vždy limitující, ale bylo těžké odhadnout, jak jsou na tom ostatní. Dnes jsme zkoušeli slušně dlouhé jízdy, ale nemůžeme to porovnávat. Je to ale pro nás dobrý základ. Jdeme správným směrem."
Rosberg také varuje předtím, že testy v Barceloně nemusí podat úplně přesný obrázek pro prvních pár závodů sezony. V Austrálii a Malajsii jsou očekávany velmi náročné podmínky. "Jde o to, že zde panují velmi odlišné podmínky od toho, co budeme mít na několika prvních závodech. Bude tam tepleji, ménší grip, trochu jsme se na to minulý rok nachytali. Ne jako nachytali, ale je to těžké to dobře natestovat tady, musíme se přes to přenést. Musíte být hodně opatrní, protože hodně věcí se na prvních pár závodech nepoužije."
Fotogalerii Nica Rosberga z testů v Barceloně naleznete pod článkem.
Lando Norris má v plánu bojovat o titul mistra světa v roce 2025 a vyzvat Maxe Verstappena o sesazení z trůnu. Pokud se mu to podaří, nejen že překazí Verstappenovu snahu o pátý titul v řadě, ale také zhatí jeho ambice vyrovnat historický rekord Michaela Schumachera.
Velká cena Austrálie znamená pro tým Williams začátek nové kapitoly. S cílem vrátit se mezi lídry F1 je tento závod pro tým naprosto klíčový.
Nový ročník šampionátu Formule 1 se chystá odstartovat a s ním přicházejí nové naděje a očekávání, které každá nová sezóna přináší.
Max Verstappen by mohl i bez dominantního vozu bojovat o titul, i kdyby měl k dispozici druhý nebo třetí nejrychlejší auto. Loňské problémy Red Bullu neohrozily jeho výkon, a jeho schopnost přizpůsobit se novým podmínkám by mohla být klíčová v nadcházející sezóně. Helmut Marko zdůraznil, že ačkoli McLaren vykázal silnou konkurenceschopnost, skutečné měřítko výkonnosti se ukáže až v závodech, kde Red Bull stále spoléhá na Verstappenovu genialitu.
Každý start nové sezóny Formule 1 je napínavý, ale stejně tak budí emoce i návrat populárního seriálu Drive to Survive. Lando Norris si však nebral servítky a odhalil, co mu na nové řadě vadí.
Sezóna Formule 1 2025 bude poslední pod současným cyklem pravidel, přičemž i přesto se letos některé předpisy mění. Přinášíme vám přehled všech klíčových informací, které byste měli vědět před startem nadcházejícího ročníku.
Lewis Hamilton se domnívá, že je „nejlépe připravený, jak jen může být“, s ohledem na krátkou dobu, kterou strávil u Ferrari, před jeho závodní premiérou v Austrálii,.
Šéf týmu Cadillac F1 zdůraznil, že výběr amerického jezdce do týmu bude záviset výhradně na jeho sportovních schopnostech a zásluhách, nikoli na národnosti. Tým se chce soustředit na kvalitu a výkon, a jakýkoli jezdec, který bude mít potenciál přispět k úspěchu, bude vítán bez ohledu na jeho původ.
Na Race of Champions v Sydney vyjádřila skupina významných osobností Formule 1 svou podporu Michaelu Schumacherovi a vyzvala sedminásobného mistra světa, aby "pokračoval v boji" během jeho dlouhé a náročné rehabilitace.
Nová kapitola v kariéře Lewise Hamiltona, který se připojil k Ferrari, vyvolává celosvětovou pozornost.
Streamovací platforma F1 TV, která pokrývá všechny závodní víkendy Formule 1, přichází týden před první Velkou cenou s významnou novinkou. Fanoušci budou mít nyní možnost předplatit F1 TV Premium, které nabízí zcela nové funkce a vylepšení pro ještě lepší zážitek ze sledování závodů.
Jody Egginton, dlouholetý technický ředitel Racing Bulls, odchází z Formule 1. Po téměř 30 letech v motorsportu, během nichž významně přispěl k technologickému rozvoji týmu, se nyní zaměří na inovace mimo samotnou F1. Tento krok znamená konec jeho působení v šampionátu, ale zůstává součástí širší rodiny Red Bullu.