Přečtěte si zajímavý rozhovor s majitelem týmu Caterham, Tony Fernandesem, o představení nového vozu, o tom, co si o něm myslí, o plánech na nadcházející sezonu a mnohem více.
Musel to pro vás být namáhavý týden, Qeens Park Rangers (fotbalový tým, nová akvizice Tonyho) vyhrál svůj zápas a teď Caterham F1 Team představil CT01 - stali jste se tak prvním týmem, který představil monopost roku 2012. Co na to říkáte?Tony Fernandes: Ano, byl to docela dobrý týden. Jsem nadšen z toho, že jsme představili auto jako první a že CT01 je prvním exemplářem vozu pro rok 2012, který kdy kdo viděl. Myslím, že momentálně se vezu na nějaké velmi pozitivní vlně!
Jsem rád, že jsme byli schopni představit obrázky nového auta tak brzy. Riad, Mike, Mark a celý tým odvedli skvělou práci, když se jim podařilo dostat homologaci, prošli crash testy tak brzy a budeme schopni postavit auto na dráhu podle plánu. Jsem pyšný na to, že jsme vůz představili jako první a myslím, že vypadá fantasticky.
Toto auto pro nás představuje další krok kupředu. Zpracování různých detailů na voze je o světelný rok napřed před tím, když poprvé vůbec vyjedeme na trať a všichni jsme vzrušení tím, až uvidíme, co to auto dokáže na trati. Jsem také rád, kvůli našim fandům, že jsme jim mohli nové auto ukázat tak brzy.
Naším cílem vždy bylo být tak otevřenými a interaktivními, jak je to jen možné, umožnit našim fandům náhled dovnitř týmu. Myslím si, že představením auta v magazínu F1 Racing jsme dali našim fanouškům unikátní možnost pohledu na to, jak pracujeme a o čem vlastně Caterham je. Možná příští rok představím auto tak, že ho odhalím na Twitteru.
Tony Fernandes se svými jezdci (snad i pro sezonu 2012)(zdroj: Team Caterham F1)
Nos vyvolává rozdílné názory.TF: Dobře. Osobně toto auto miluji a je velmi lichotivé, že lidé chtějí mluvit o našem autě a našem týmu, ale hlavní kritérium je, že je rychlé. Pokud bude rychlejší než to loňské, tak si myslím, že na vzhledu nezáleží a jsem si jistý, že až se odhalí všechny ostatní auta, tak se tato novinka objeví na všech z nich. Vlastně si myslím, že je to pěkné. Je to rozdílné a rozdílné se nerovná škaredé - vlastně si myslím, že je to ten rozdíl, který to auto činí hezkým, ale jsem trochu zaujatý.
Ale je důležité si zapamatovat, že jak auto vypadá a jak se chová je jedna věc, uznávám, že důležitá věc, ale jen jedna z věcí, která činí tento tým tím, co jsme. Caterham je jméno, pod kterým budeme závodit po mnoho dalších let, ale stále máme stejné DNA, které máme od prvního dne zpět do roku 2009. Jsme stejným týmem, ale každým dnem jsme silnější a tím, co podporuje náš růst, jsou lidé v týmu, kteří jsou s námi od samého začátku a lidé, kteří se k nám přidali a sdílejí naši vizi. Jsme stále hrdě zelení a žlutí a myslím si, že to říká hodně o tom, kdo jsme.
Pro mě je toto nový rok, nový start s Caterhamem a další kapitola v našem příběhu. Je to poprvé, co se náš celý designový tým mohl pořádně pustit do vytvoření našeho vlastního produktu a vím, že to je posun od T128, technicky i co se výkonnosti týče.
Tony má rád humor...viz tato fotka z Nemecka 2011 nebo jeho sázka s Richardem Brandsonem(foto: Pirelli)
Jak se cítíte ohledně nadcházejícího roku? Máte toho na talíři docela dost.TF: Ano, ale užívám si každou výzvu ještě více než kdy předtím. Vím, že nebudeme nejrychlejším týmem v poli. Jsem optimista, ale také realista. Co mi dává důvěru, je, že vím, že vše, co se stane, posílí naše pracovaní nasazení, abychom dosáhli našeho snu. První test je už za rohem a já cítím silný mix nervozity a vzrušení - což cítím obvykle v tomto období roku. Teď ale plně kontrolujeme náš osud a já si v tom libují více než kdy předtím.
Právě jsme oslavili Nový Rok v Číně a rok 2012 je rokem draka. To by měl být náš rok, nikdy jsem se necítil lépe. Narodil jsem se v roce draka, takže se cítím velmi povzbudivě a optimisticky ohledně následujícího roku. Těším se na to, co se stane - na vrcholy a pády. Věřím, že náš businessy, Kamarudin, budou růst a jsem velmi vzrušen ohledně budoucnosti celé skupiny Caterham.
Náš cíl je široký, byl jsem citován, jak jsem říkal, že chci, abychom se trefili do černého, a že to opravdu musí být naším cílem. Musí to být. Ke konci loňského roku jsme byli tak blízko vozům středu pole, ale to, že jsme neměli KERS, nás limitovalo. Tento rok jsem ale díky lidem, vybavení v továrně, větrnému tunelu a KERSu přesvědčen, že se staneme nebezpečnými pro mnohé týmy ze středu pole. A ano, chtěl bych, abychom někdy v roce 2012 získali bod, možná dva, když budeme mít štěstí!
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.