U Williamsu, který včera oznámil uzavření smlouvy s Brunem Sennou, probíhají přípravy podle plánu. Do Jerezu proto bude moci přijet testovat již s novým monopostem FW34.
Poprvé si jej však tým podle Marka Gillana vyzkouší o něco dříve během aerodynamického testu. "Nárazovými testy jsme prošli před vánoci," uvádí pro Auto Motor und Sport.
"Debut je plánovaný na první týden testů v Jerezu počátkem února. Data se zatím zdají být v pořádku. Daří se nám plnit stanovené cíle."
Dalším cílem podle Gillana bude, aby nový vůz končil pravidelně v elitní desítce, na bodech: "Vím, že velký skok vpřed není jednoduchý. Ale dle toho, co o voze zatím víme, máme důvod věřit, že budeme v kvalifikaci moci pravidelně postupovat do Q3 a pak i bodovat."
Williams vítá zákaz foukání, který v posledních sezónách rozvinul Red Bull: "Sníží to náskok, který v této oblasti měly některé týmy. Pole by tedy nyní mělo být vyrovnanější, alespoň na počátku sezóny. Pak to bude jen otázkou času, než někdo přijde s dalším F-kanálem či dvojitým difuzorem."
Pastor Maldonado s loňským neúspěšným monopostem FW33 (foto: Williams F1 Team)
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.