Podle Nica Rosberga nové předpisy týkající se výfuků nijak nepoškodí postavení Red Bullu ve světě F1. Nicméně i Mercedes by se měl dostat na vzestupnou tendenci výkonnosti.
Již brzy bude celé to čekání pryč, jelikož za nedlouho začínají zimní testy. Konkurence si už samozřejmě brousí nože a dokončuje poslení úpravy na jednotlivých vozech. To vše za účelem sesazení Red Bullu z mistrovského trůnu. Což je těžký úkol, protože tým kolem Sebastiana Vettela na nejvyšší pozici trůní již druhým rokem.
Pro Nica Rosberga, který se s novým monopostem Mercedesu sveze až na druhém letošním testu, je to jasné: Zákaz foukání výfukových plynů na difuzory, což byla jedna z dominant Red Bullu, jeho výkonnost nijak extra neomezí.
"Je jedno, jak budou nová pravidla vypadat, Red Bull bude i tak silný. Mají schopnosti a strukturu k tomu, aby za každých okolností získali ze situace to nejlepší," řekl Nico Rosberg pro Auto motor und sport.
Mercedes vloni udělal určité organizační změny a jeho struktura je tak také posílena. "S Bobem Bellem, Geoffem Willisem a Aldem Costou máme v týmu tři nové špičkové lidi. Myslím také, že Ross Brawn je stále velmi silným. Jeho ambice jsou vysoké. Ví, co potřebujeme, abychom se stali top týmem."
Nico Rosberg v Mercedesu MGP W02 (foto: Mercedes GP)
To, že Mercedes doposud vždy zůstal za očekáváním, není podle Rosberga problémem personálu. "Máme velmi zkušené lidi, kteří se spolu ještě nedostatečně sžili, ale každý z nich je na dobrém místě. Proces [sžívání] právě probíhá."
McLaren nejenže sesadil Red Bull z trůnu v Poháru konstruktérů, ale teď ještě vyvolal bouři hněvu mezi soupeři těsně před startem nové sezóny.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.