Prezident Luca di Montezemolo se sice nedávno zastal Felipeho Massy, upozorňuje však, že další rok s podobnými výkony, jaké podával v sezóně 2011, u něj nebude tolerovat. Kdo by Brazilce v tom případě mohl nahradit?
Montezemolo potvrdil, že dodrží smlouvu s Massou, který bude za Ferrari nastupovat i v letošní sezóně. Pro Corriere dello Sport však dodává: "Rok 2012 je pro Felipeho klíčový. Nebyli jsme spokojeni s jeho poslední sezónou a nebyl s ní spokojený ani on."
"Na co však nemůžu zapomenout, je fakt, že Felipe byl často rychlejší než Michael Schumacher a Kimi Räikkönen. Pomohl Kimimu k jeho titulu a rok poté se málem sám stal šampionem.
Pokud se mu příští rok budou pneumatiky zahřívat, pak věříme, že si Felipe může vést mnohem lépe," pokračuje prezident Ferrari.
Kdo by se mu zamlouval jako potenciální náhrada brazilského jezdce? "Jenson Button byl zkrátka excelentní. Mark Webber je dobrým druhým pilotem a Nico Rosberg si také vedl dobře s vozem, který nebyl konkurenceschopný," uvádí Montezemolo.
"Také je dobré vychovávat si vlastní piloty, takže zatímco Sergio Pérez závodí za Sauber, ve skutečnosti se rozvíjel v akademii Ferrari. Jules Bianchi by se mohl také dále rozvíjet, kdyby mohl testovat," dodává Ital, aniž by jakkoliv zmínil zraněného Roberta Kubicu.
Brazilec Massa ve své domácí velké ceně (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.