Team Lotus dostal nedávno povolení ke změně jména a jeho šéf, Tony Fernandes, doufá, že přechod k názvu Caterham bude pro tým dobrým krokem do budoucna.
Změna názvu z Teamu Lotus na Caterham pro Fernandese znamená, že bude moct naplno využívat svou značku. U Lotusu to totiž tak jednoduché nebylo.
Dva závody před koncem sezony se tým soustředí hlavně na udržení desátého místa v Poháru konstruktérů. Fernandes říká, že všechno vidí pozitivně, včetně přesunu týmu do továrny v Leafieldu.
"Mimo trať jde všechno jak má, momentálně máme plnou kontrolu nad vlastním osudem," říká Malajsiec, který kromě týmu F1 provozuje i aerolinky Air Asia.
"Jsem si absolutně jistý tím, že to, co teď děláme, nám dává dobrý základ pro budoucí úspěchy. Ať už jde o Formuli 1, nebo zájmy automobilky. Když si uvědomíte, co jsme už přes mnohé nejasnosti dokázali, myslím, že budoucnost je velmi světlá. Plány automobilky samozřejmě oznámíme, ale nyní se soustředíme hlavně na poslední dva závody letošní sezony."
Lotusu se v závěru sezony zatím daří
A jak vidí šance týmu Mike Gascoyne, technický ředitel? Podle něj může Lotus klidně bojovat s Renaulty, Williamsy a Saubery, což už ukázal v několika minulých závodech.
"Závěr sezony máme silný, je dobré vidět naše vozy bojovat se zavedenými týmy, když v neděli odpoledne zhasnou startovní světla.Po celou sezonu je to tak, že když pořádně zahřejeme pneumatiky, můžeme bojovat. A když se nedařilo v kvalifikaci, dali jsme jezdcům takové nastavení, aby mohli diváky a fanoušky pobavit."
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.