Team Lotus dostal nedávno povolení ke změně jména a jeho šéf, Tony Fernandes, doufá, že přechod k názvu Caterham bude pro tým dobrým krokem do budoucna.
Změna názvu z Teamu Lotus na Caterham pro Fernandese znamená, že bude moct naplno využívat svou značku. U Lotusu to totiž tak jednoduché nebylo.
Dva závody před koncem sezony se tým soustředí hlavně na udržení desátého místa v Poháru konstruktérů. Fernandes říká, že všechno vidí pozitivně, včetně přesunu týmu do továrny v Leafieldu.
"Mimo trať jde všechno jak má, momentálně máme plnou kontrolu nad vlastním osudem," říká Malajsiec, který kromě týmu F1 provozuje i aerolinky Air Asia.
"Jsem si absolutně jistý tím, že to, co teď děláme, nám dává dobrý základ pro budoucí úspěchy. Ať už jde o Formuli 1, nebo zájmy automobilky. Když si uvědomíte, co jsme už přes mnohé nejasnosti dokázali, myslím, že budoucnost je velmi světlá. Plány automobilky samozřejmě oznámíme, ale nyní se soustředíme hlavně na poslední dva závody letošní sezony."
Lotusu se v závěru sezony zatím daří
A jak vidí šance týmu Mike Gascoyne, technický ředitel? Podle něj může Lotus klidně bojovat s Renaulty, Williamsy a Saubery, což už ukázal v několika minulých závodech.
"Závěr sezony máme silný, je dobré vidět naše vozy bojovat se zavedenými týmy, když v neděli odpoledne zhasnou startovní světla.Po celou sezonu je to tak, že když pořádně zahřejeme pneumatiky, můžeme bojovat. A když se nedařilo v kvalifikaci, dali jsme jezdcům takové nastavení, aby mohli diváky a fanoušky pobavit."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.