Karun Chandhok, který doufal, že bude moci závodit v první domácí Velké ceně Indie, je zklamaný. Šéf týmu Lotus Tony Fernandes dnes potvrdil, že do ní v rámci zachování úrovně výkonnosti nastoupí jako obvykle Kovalainen s Trullim.
"Z hlediska týme je pro nás pro tento víkend klíčovým cílem udržet výkonnostní úroveň, kterou jsme viděli v posledních dvou závodech. I když si jsem jistý, že v Indii budou fanoušci, kteří chtěli vidět Karuna v neděli závodit, museli jsme učinit to nejlepší rozhodnutí pro budoucnost týmu," říká Fernandes.
Potvrzuje však, že se Chandhok sveze alespoň v prvním tréninku: "Byť všechny citové důvody pro jeho nasazení byly správné, uvědomujeme si, že s vozem toho letos ujel málo, zejména kvůli počasí, které ovlivnilo většinu jeho prvních tréninků. To mu neposkytlo ty nejlepší podmínky pro přípravu na závod, takže jsme přijali velmi obtížné rozhodnutí, nenasadit ho o tomto víkendu do závodu."
"Je velmi důležité, abychom si zajistili desáté místo v roce 2011, což nám umožní dále růst. Bez ohledu na to, že se úroveň Karunovy výkonnosti neustále zlepšovala, vzali jsme do úvahy příliš velký tlak na Karuna v jeho domácí velké ceně, nutnost vyrovnávat se s veškerou tou pozorností, které se mu bude dostávat a zároveň podávat po celý víkend výkony na stejné úrovni, jako naši pravidelní závodní piloti."
Chandhok doma závodit nebude, sveze se jen v úvodním tréninku (foto: Team Lotus)
"Z těchto důvodů jsme museli přijmout pragmatické rozhodnutí a vložit důvěru ve zkušenosti a rychlost, kterými oplývají Jarno a Heikki. Věříme, že budou pokračovat ve výkonech, které předváděli v posledních dvou letech s námi. I když to samozřejmě není takové rozhodnutí, jaké si od nás Karun přál, chápe, že se na to musíme nahlížet z dlouhodobého hlediska a že to je v nejlepším zájmu týmu.
Rovněž chápe, že jeho vztah s naším týmem není pouze o jednom závodu, je to o společném růstu. A byť se jedná o historickou událost, v budoucnu bude ještě mnoho příležitostí pro závodění v Indii a on je u nás v nejlepší možné pozici tyto šance v příštích sezónách využít," dodává šéf Lotusu.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.