Karun Chandhok, který doufal, že bude moci závodit v první domácí Velké ceně Indie, je zklamaný. Šéf týmu Lotus Tony Fernandes dnes potvrdil, že do ní v rámci zachování úrovně výkonnosti nastoupí jako obvykle Kovalainen s Trullim.
"Z hlediska týme je pro nás pro tento víkend klíčovým cílem udržet výkonnostní úroveň, kterou jsme viděli v posledních dvou závodech. I když si jsem jistý, že v Indii budou fanoušci, kteří chtěli vidět Karuna v neděli závodit, museli jsme učinit to nejlepší rozhodnutí pro budoucnost týmu," říká Fernandes.
Potvrzuje však, že se Chandhok sveze alespoň v prvním tréninku: "Byť všechny citové důvody pro jeho nasazení byly správné, uvědomujeme si, že s vozem toho letos ujel málo, zejména kvůli počasí, které ovlivnilo většinu jeho prvních tréninků. To mu neposkytlo ty nejlepší podmínky pro přípravu na závod, takže jsme přijali velmi obtížné rozhodnutí, nenasadit ho o tomto víkendu do závodu."
"Je velmi důležité, abychom si zajistili desáté místo v roce 2011, což nám umožní dále růst. Bez ohledu na to, že se úroveň Karunovy výkonnosti neustále zlepšovala, vzali jsme do úvahy příliš velký tlak na Karuna v jeho domácí velké ceně, nutnost vyrovnávat se s veškerou tou pozorností, které se mu bude dostávat a zároveň podávat po celý víkend výkony na stejné úrovni, jako naši pravidelní závodní piloti."
Chandhok doma závodit nebude, sveze se jen v úvodním tréninku (foto: Team Lotus)
"Z těchto důvodů jsme museli přijmout pragmatické rozhodnutí a vložit důvěru ve zkušenosti a rychlost, kterými oplývají Jarno a Heikki. Věříme, že budou pokračovat ve výkonech, které předváděli v posledních dvou letech s námi. I když to samozřejmě není takové rozhodnutí, jaké si od nás Karun přál, chápe, že se na to musíme nahlížet z dlouhodobého hlediska a že to je v nejlepším zájmu týmu.
Rovněž chápe, že jeho vztah s naším týmem není pouze o jednom závodu, je to o společném růstu. A byť se jedná o historickou událost, v budoucnu bude ještě mnoho příležitostí pro závodění v Indii a on je u nás v nejlepší možné pozici tyto šance v příštích sezónách využít," dodává šéf Lotusu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.