Karun Chandhok, který doufal, že bude moci závodit v první domácí Velké ceně Indie, je zklamaný. Šéf týmu Lotus Tony Fernandes dnes potvrdil, že do ní v rámci zachování úrovně výkonnosti nastoupí jako obvykle Kovalainen s Trullim.
"Z hlediska týme je pro nás pro tento víkend klíčovým cílem udržet výkonnostní úroveň, kterou jsme viděli v posledních dvou závodech. I když si jsem jistý, že v Indii budou fanoušci, kteří chtěli vidět Karuna v neděli závodit, museli jsme učinit to nejlepší rozhodnutí pro budoucnost týmu," říká Fernandes.
Potvrzuje však, že se Chandhok sveze alespoň v prvním tréninku: "Byť všechny citové důvody pro jeho nasazení byly správné, uvědomujeme si, že s vozem toho letos ujel málo, zejména kvůli počasí, které ovlivnilo většinu jeho prvních tréninků. To mu neposkytlo ty nejlepší podmínky pro přípravu na závod, takže jsme přijali velmi obtížné rozhodnutí, nenasadit ho o tomto víkendu do závodu."
"Je velmi důležité, abychom si zajistili desáté místo v roce 2011, což nám umožní dále růst. Bez ohledu na to, že se úroveň Karunovy výkonnosti neustále zlepšovala, vzali jsme do úvahy příliš velký tlak na Karuna v jeho domácí velké ceně, nutnost vyrovnávat se s veškerou tou pozorností, které se mu bude dostávat a zároveň podávat po celý víkend výkony na stejné úrovni, jako naši pravidelní závodní piloti."
Chandhok doma závodit nebude, sveze se jen v úvodním tréninku (foto: Team Lotus)
"Z těchto důvodů jsme museli přijmout pragmatické rozhodnutí a vložit důvěru ve zkušenosti a rychlost, kterými oplývají Jarno a Heikki. Věříme, že budou pokračovat ve výkonech, které předváděli v posledních dvou letech s námi. I když to samozřejmě není takové rozhodnutí, jaké si od nás Karun přál, chápe, že se na to musíme nahlížet z dlouhodobého hlediska a že to je v nejlepším zájmu týmu.
Rovněž chápe, že jeho vztah s naším týmem není pouze o jednom závodu, je to o společném růstu. A byť se jedná o historickou událost, v budoucnu bude ještě mnoho příležitostí pro závodění v Indii a on je u nás v nejlepší možné pozici tyto šance v příštích sezónách využít," dodává šéf Lotusu.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.