Jak se piloti Mercedesu GP - Michael Schumacher s Nicem Rosbergem - těší na první Velkou cenu Indii, která je na programu tento víkend?
"K dalšímu závodu míříme vůbec poprvé do Indie, do země, o níž mi mnoho lidí říká, že je fascinující. Těším se na to, až zažiju novou kulturu a poprvé uvidím trať," popisuje Schumacher v prohlášení před závodním víkendem v Indii.
"Jsem si jistý, že to, co se tam udělalo, na nás zapůsobí. Hodně se tam přípravě tohoto podniku věnovali, proto doufám, že v Indii pobavíme mnoho nových fanoušků. Vždy jsem byl rád, když do kalendáře přibyly nové okruhy, užívám si výzvu spojenou s adaptací na ně," pokračuje pilot Mercedesu.
Výsledek minulého závodu v Koreji pro nás nebyl šťastný, proto jsem o to více motivovaný k tomu, abych o tomto víkendu získal nějaké body a odměnil tým za dobrou práci," dodává sedminásobný mistr světa.
Michael Schumacher se svým Mercedesem MGP W02 v Koreji (foto: Mercedes GP)
Jeho týmový kolega Nico Rosberg se již také velmi těší: "Bude to pro mě vzrušující poznat novou kulturu. Plánuji v té zemi strávit několik dní, těším se na poznávání památek, obzvlášť na návštěvu Taj Mahalu."
"Doufám, že první závod v Indii bude skvělou show pro všechny tamější fanoušky motosportu a velkým úspěchem. Nové tratě si poprvé užívám, protože se je docela rychle učím. Bude zajímavé nastavit auto, protože tam je spousta věcí neznámých.
Doufám, že budu moci opět bojovat mezi šesti nejlepšími vozy, stejně jako během minulého závodu v Koreji. Snad se mi ale tentokrát podaří dojed před jedním z nich do cíle," přeje si Rosberg.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.