Při pohledu na oficiální podobu startovního roštu zítřejší VC Japonska zaznamenáte oproti výsledkům kvalifikace jednu změnu - původně desátý Kobajaši odstartuje sedmý. Proč?
Poslední dobou se stává trendem, že ve třetí části kvalifikace vyjedou na trať jen ti, kteří mají reálnou šanci na boj o pole position. Ostatní šetří pneumatiky.
I pro takové případy má FIA zvláštní pravidla, která určují postavení na startovním roštu, pokud více než jeden jezdec v Q3 nezajede žádný čas.
Jak tedy pravidla FIA zní?V případě, že více jezdců ve třetí části kvalifikace nezajede měřené kolo, určuje se jejich postavení na startu podle několika kritérií.
Nejvýše na startu stojí:1. jezdec, který zahájil měřené kolo, ale nedokončil ho2. jezdec, který vyjel do zaváděcího kola (out-lap), ale do měřeného kola nenajel3. jezdec, který vůbec nevyjel na trať
Pravidla tedy hovoří jasně, Kobajaši měřené kolo zahájil, ale pro velký provoz na trati ho raději vzdal. Schumacher, Senna a Petrov zůstali ve svých garážích.
Pro japonské fanoušky je to určitě dobrá zpráva, jejich oblíbenec má lepší startovní postavení a tím pádem i šanci na větší bodový zisk (grafické znázornění startovního roštu v Suzuce najdete zde).
Jak už je psáno výše, případů, kdy ve třetí části kvalifikace někteří jezdci raději šetří pneumatiky, než aby zkoušeli získat co nejlepší startovní umístění, v letošní sezoně razantně přibylo. S tím přibylo i mnoho diskuzí o této kontroverzní taktice.
Podle pravidel je vše v naprostém pořádku, ale někdo si myslí, že pokud tým nemá závažný důvod (technické problémy apod.), měl by jezdec k měřenému pokusu nastoupit. Co si o to myslíte vy? Hlasujte v naší anketě.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.