Lewis Hamilton podle svého otce Anthonyho potřebuje ze strany svého managementu - společnosti XIX Entertainment - větší podporu. Vyjadřuje se také ke včerejší kolizi svého syna s Felipem Massou.
“Jeho management musí dělat více," stěžuje si novinářům z BBC Anthony. Potřebuje snad Lewis jiného manažera? "Když se rozhlédnu po paddocku, každý pilot, který má svého manažera, je s ním zde [v Singapuru] přítomný a je součástí pilotova života."
Nikdo z Hamiltonova managementu, který se stará také například o fotbalistu Davida Beckhama či tenistu Andyho Murraye, do Singapuru nedorazil, ale Lewis je s ním spokojený. Jeho otec byl zvyklý jezdit se synem na závody, než se loni v březnu kvůli vzájemným neshodám rozešli. Dnes létá s piltoem Force Indie Paulem di Restou, kterého zastupuje.
Šéf McLarenu Martin Whitmarsh na dotaz, zda by svému jezdci neměli poskytnout více podpory, odpověděl: "Lewisovi se od týmu dostává velké lásky. Znám ho od doby, kdy mu bylo 11 let, mezi námi a dalšími členy týmu vzniklo citové poutu. Tento rok určitě nebyl pro Lewise Hamiltona jednoduchý. Dostane se z toho, zbývá pět závodů a on se je pokusí vyhrát a příští rok se pokusí vyhrát šampionát."
Jak viděl Anthony Hamilton včerejší kolizi Lewise s Massou? "Byla to skutečně chyba. Nemyslím si, že by to byl záměr nebo že by s tím byl nějaký problém. Hodně na to tlačil, snažil se dohnat svou průběžnou ztrátu. Myslím, že na to doplatil."
"Je podle mě nešťastné, že za to dostal trest, což je typické, dostal by ho stejně, nebo ne? Když se podíváte na opakovaný záznam, zablokoval brzdy při zatáčení a zkrátka se dotkl Massova auta. Nezatočil volantem do něj s tím, že by si řekl: 'Teď do tebe vrazím a způsobím ti defekt.' Tak to neudělal. Myslím, že by měla převládat trocha zdravého rozumu," dodává Hamilton starší.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.