Infiniti bude hrát klíčovou roli ve vývoji baterií pro KERS Red Bullu pro sezónu 2014, kdy začnou ve Formuli 1 platit nová pravidla.
Výkon KERSu se v roce 2014 zdvojnásobí na 160 koní, piloti jej budou moci využívat až po 33,5 sekundy v každém kole, místo současných 6,7 sec. Dohoda Red Bullu s Renaultem se krom dodávek motorů týká také motorgenerátorů KERSu, ale baterie si bude podle Autosportu vyvíjet Red Bull sám ve spojení s Infiniti a jeho mateřskou společností, s Nissanem.
Právě baterie jsou příčinou problémů, které letos Red Bull zažívá s KERSem zejména kvůli vysokým teplotám v malém prostoru. Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že odborné znalosti Nissanu v této oblasti pomohou k vývoji silného KERSu pro rok 2014.
"Vždy se bude jednat o KERS Red Bullu, budeme však sdílet know-how ve společném podniku mezi Red Bull Technology a aliancí Renault-Nissan, která zahrnuje Infiniti," říká Horner.
Infiniti bude vyvíjet baterie pro KERS, který je jednou z mála slabin úspěšného vozu RB7(foto: Red Bull)
"Baterie jsou klíčem k výkonnosti, obzvlášť za nových pravidel, takže ve vývoji bude na tuto oblast kladen velký důraz. Nissan je jednou z největších technologických společností zabývajících se bateriemi na světě, má obrovské know-how," dodává šéf Red Bullu.
Je však nepravděpodobné, že by se Nissan měl významněji podílet na vývoji současného KERSu pro rok 2012 a 2013.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.