Infiniti bude hrát klíčovou roli ve vývoji baterií pro KERS Red Bullu pro sezónu 2014, kdy začnou ve Formuli 1 platit nová pravidla.
Výkon KERSu se v roce 2014 zdvojnásobí na 160 koní, piloti jej budou moci využívat až po 33,5 sekundy v každém kole, místo současných 6,7 sec. Dohoda Red Bullu s Renaultem se krom dodávek motorů týká také motorgenerátorů KERSu, ale baterie si bude podle Autosportu vyvíjet Red Bull sám ve spojení s Infiniti a jeho mateřskou společností, s Nissanem.
Právě baterie jsou příčinou problémů, které letos Red Bull zažívá s KERSem zejména kvůli vysokým teplotám v malém prostoru. Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že odborné znalosti Nissanu v této oblasti pomohou k vývoji silného KERSu pro rok 2014.
"Vždy se bude jednat o KERS Red Bullu, budeme však sdílet know-how ve společném podniku mezi Red Bull Technology a aliancí Renault-Nissan, která zahrnuje Infiniti," říká Horner.
Infiniti bude vyvíjet baterie pro KERS, který je jednou z mála slabin úspěšného vozu RB7(foto: Red Bull)
"Baterie jsou klíčem k výkonnosti, obzvlášť za nových pravidel, takže ve vývoji bude na tuto oblast kladen velký důraz. Nissan je jednou z největších technologických společností zabývajících se bateriemi na světě, má obrovské know-how," dodává šéf Red Bullu.
Je však nepravděpodobné, že by se Nissan měl významněji podílet na vývoji současného KERSu pro rok 2012 a 2013.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.