Infiniti bude hrát klíčovou roli ve vývoji baterií pro KERS Red Bullu pro sezónu 2014, kdy začnou ve Formuli 1 platit nová pravidla.
Výkon KERSu se v roce 2014 zdvojnásobí na 160 koní, piloti jej budou moci využívat až po 33,5 sekundy v každém kole, místo současných 6,7 sec. Dohoda Red Bullu s Renaultem se krom dodávek motorů týká také motorgenerátorů KERSu, ale baterie si bude podle Autosportu vyvíjet Red Bull sám ve spojení s Infiniti a jeho mateřskou společností, s Nissanem.
Právě baterie jsou příčinou problémů, které letos Red Bull zažívá s KERSem zejména kvůli vysokým teplotám v malém prostoru. Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že odborné znalosti Nissanu v této oblasti pomohou k vývoji silného KERSu pro rok 2014.
"Vždy se bude jednat o KERS Red Bullu, budeme však sdílet know-how ve společném podniku mezi Red Bull Technology a aliancí Renault-Nissan, která zahrnuje Infiniti," říká Horner.
Infiniti bude vyvíjet baterie pro KERS, který je jednou z mála slabin úspěšného vozu RB7(foto: Red Bull)
"Baterie jsou klíčem k výkonnosti, obzvlášť za nových pravidel, takže ve vývoji bude na tuto oblast kladen velký důraz. Nissan je jednou z největších technologických společností zabývajících se bateriemi na světě, má obrovské know-how," dodává šéf Red Bullu.
Je však nepravděpodobné, že by se Nissan měl významněji podílet na vývoji současného KERSu pro rok 2012 a 2013.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.