Infiniti bude hrát klíčovou roli ve vývoji baterií pro KERS Red Bullu pro sezónu 2014, kdy začnou ve Formuli 1 platit nová pravidla.
Výkon KERSu se v roce 2014 zdvojnásobí na 160 koní, piloti jej budou moci využívat až po 33,5 sekundy v každém kole, místo současných 6,7 sec. Dohoda Red Bullu s Renaultem se krom dodávek motorů týká také motorgenerátorů KERSu, ale baterie si bude podle Autosportu vyvíjet Red Bull sám ve spojení s Infiniti a jeho mateřskou společností, s Nissanem.
Právě baterie jsou příčinou problémů, které letos Red Bull zažívá s KERSem zejména kvůli vysokým teplotám v malém prostoru. Šéf Red Bullu Christian Horner věří, že odborné znalosti Nissanu v této oblasti pomohou k vývoji silného KERSu pro rok 2014.
"Vždy se bude jednat o KERS Red Bullu, budeme však sdílet know-how ve společném podniku mezi Red Bull Technology a aliancí Renault-Nissan, která zahrnuje Infiniti," říká Horner.
Infiniti bude vyvíjet baterie pro KERS, který je jednou z mála slabin úspěšného vozu RB7(foto: Red Bull)
"Baterie jsou klíčem k výkonnosti, obzvlášť za nových pravidel, takže ve vývoji bude na tuto oblast kladen velký důraz. Nissan je jednou z největších technologických společností zabývajících se bateriemi na světě, má obrovské know-how," dodává šéf Red Bullu.
Je však nepravděpodobné, že by se Nissan měl významněji podílet na vývoji současného KERSu pro rok 2012 a 2013.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.