Prezident Ferrari Luca di Montezemolo se osobně zúčastnil domácí Velké ceny Itálie v Monze, kde Fernando Alonso vybojoval alespoň bronz.
"Je mi potěšení být zde, ještě jsem letos žádnou velkou cenu nenavštívil, Monzu však rozhodně nemůžu vynechat," řekl včera Montezemolo.
"Nejsme tam, kde bychom chtěli být," připustil před závodem a znovu se připomněl nápadem s nasazením třetího vozu. "Stále věřím, že to je dobrý nápad, jako tomu bylo v minulosti, tak by to bylo i dnes - pokud by velké týmy mohly dát auto menším týmům. Rozhodně by se tím zvýšila konkurence a poskytlo by to rovněž příležitost mladým pilotům, protože by se tím určitě šetřily náklady."
"Současná Formule 1 je stále až příliš závislá na aerodynamice a odříznutí testování během sezóny klade až moc velký důraz na simulační práce. Uprostřed poslední dekády se rozhodně testovalo příliš, nyní jsme se však vydali úplně opačným směrem," pokračoval prezident Ferrari, podle něhož F1 důležitá v přenosu technologií do silničního provozu, jako příklad uvedl KERS.
Prezident Ferrari Luca di Montezemolo (vlevo) se šéfem závodního týmu Stefanem Domenicalim(foto: Scuderia Ferrari)
K případným dalším změnám uvnitř týmu, který v nedávné době opustili Aldo Costa či Chris Dyer, Montezemolo uvedl: "Jak víte, dlouhodobě podporuji myšlenku dynamické stability, což znamená, že i když můžete neustále měnit některé pěšáky, to hlavní je zajištěno a funguje velmi dobře."
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.