Lotus se společně s Ferrari a McLarenem v neděli zúčastnil akce s názvem "Moscow City Racing," zatímco Marussia Virgin předváděla svůj vůz v Soči.
Včera jsme vám ukázali fotky Ferrari (zde), dnes pokračujeme Lotusem. Za volantem loňského monopostu T127 a také Caterhamu se střídali testovací piloti Karun Chandhok a Liuz Razia. Každý z nich předvedl na 4,5 km okruhu kolem Kremlu a Rudého náměstí po dvě jízdy.
Diváky obšťastnili pálením pneumatiky, smykováním, protáčením kol a řevem F1 motorů ve vysoké rychlosti, když se po rovince uháněli 240 km/hod.
Karun Chandhok poté řekl: "V Rusku se chystá velká cena a zdá se, že veřejnost je z toho hodně vzrušena, což je skvělé. Pokud nepřitáhnete lidi, nemá cenu pořádat závod. Zdá se však, že v této zemi existuje velký zájem o Formuli 1. Mě to otevřelo oči. [Moskva] je nádherné město s úžasnou architekturou. Jízda po rovince podél zdi Kremlu byla dost mega."
Video - Z kokpitu Liuze Razii v Moskvě
Liuz Razia dodal: "Byl to opravdu dobrý den, užili jsme si s lidmi a smyky tolik zábavy - pneumatiky jsme ke konci téměř úplně oddělali! Bylo to celkem cool, lidé byli nadšeni, my jsme byli nadšení také. Parádní den!"
Fotografie naleznete pod článkem (© Team Lotus).
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.