Ferrari se po 11 závodech a 259 dnech dočkalo znovu vítězství ve velké ceně Formule 1. Jak to hodnotí jeho prezident Luca di Montezemolo?
Montezemolo promluvil ke všem zaměstnancům, které včera odpoledne svolal k oslavě na testovací trať do Fiorana: "Podařilo se nám vyhrát, je vaší zásluhou a chtěl bych vám za to všem poděkovat."
"Ve Stefanu Domenicalim máte šéfa, který se prokázal být lídrem a gratulace, které jsem mu vyjádřil hned v neděli po závodě, patří i vám všem. Nyní se však musíme držet při zemi, na což jsme zvyklí vzhledem k tomu, že víme, co vítězství znamenají.
Musíme udělat další pokrok, protože letos chceme znovu vyhrát, a abychom uspěli, musíte se všichni snažit každý den odvádět co nejlepší práci, snažit se dosahovat osobních pole-position."
"Vítězství v Anglii, v domácím závodě drtivé většiny našich soupeřů, je něco speciálního, navíc k tomu došlo v den tak významného výročí. Myslím, že i Pat Fry, pro kterého se jedná o první vítězství od té doby, co přijal roli ředitele vývoje vozu, dokázal rozlišit mezi vítězstvím s jiným týmem a vítězstvím s Ferrari," povzbuzoval a chválil Montezemolo své lidi.
"Úsilí, trénink a pozornost vůči detailům: díky tomu jste se dokázali v tomto úkolu zlepšit. V Silverstone jste byli perfektní, udržte tento pokrok," vyzval na závěr prezident Ferrari.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.