Sebastien Buemi a Jaime Alguersuari, to jsou letos jezdci stáje Toro Rosso, sesterského týmu mistrovského Red Bullu. Daniel Ricciardo měl jednoho z nich pravděpodobně nahradit již v průběhu sezony, ale vzhledem k dobrým výkonům se tak stane až od příští sezony.
Daniel Ricciardo usedne do vozu Toro Rosso jako závodní pilot až příští rok. Je jasné, že jeden z dvojice jezdců Sebastien Buemi a Jaime Alguersuari bude muset vyklidit Australanovi pole
Který z nich to bude? Vzhledem k tomu, že v poslední době oba zlepšili své výkony, se o tom rozhodne až po sezoně. Ricciardo se zatím objevoval hlavně v pátečních trénincích ve voze Toro Rosso, od VC Velké Británie se připojil ke stáji HRT.
Franz Tost, šéf italské stáje, tento krok vysvětluje: "V úvodu sezony jezdil Ricciardo v pátečních trénincích, aby měl možnost poznat různé tratě a zvykat si na vůz F1, tempo závodního víkendu a práci týmu. Nyní dostal příležitost závodit a já to vidím jako velkou výhodu. Jet jen páteční trénink není tolik jako jet celý závodní víkend. Bude tak lépe připraven na příští rok."
Ve stáji HRT má Ricciardo nabrat zkušenosti pro příští sezonu
"Nemůže ale nyní jezdit pro Toro Rosso, protože máme dobré jezdce. O tom, v jakém jezdeckém složení budeme nastupovat v roce 2012, rozhodne po skončení sezony Red Bull," dodává Tos.
Mercedes už naplno pracuje na nové éře Formule 1, která odstartuje v roce 2026 zásadní změnou technických pravidel. Podle Simoneho Restyho v ní vidí nejen obrovskou výzvu, ale i šanci vrátit se na vrchol, pokud tým správně odhadne vývojový směr.
Red Bull potvrdil, že má připravený nouzový plán pro případ jednozávodního zákazu startu Maxe Verstappena ve Formuli 1. I když je jeho absence nepravděpodobná, tým chce být připravený minimalizovat dopady na šampionát.
Velká cena Kanady je proslulá proměnlivým počasím, které často způsobuje chaos a mění závodní strategie. I letos panuje nejistota zda dorazí déšť, protože v Montréalu nikdy nevíte co přinese další oblak.
Situace Lewise Hamiltona ve Ferrari nabírá na vážnosti, protože sedminásobný mistr světa se zatím nedokázal plně sžít se svým novým vozem pro sezónu F1 2025.
Dvojnásobný mistr světa F1 a bývalý pilot McLarenu Mika Häkkinen vyjádřil překvapení nad tím, že Max Verstappen během Velké ceny Španělska nijak nezpochybnil rozhodnutí týmu Red Bull obout tvrdou směs pneumatik. Podle Fina bylo neobvyklé, že jezdec jeho kalibru nepokusil strategii více ovlivnit.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.