Legendární partnerství je obnoveno - Williams se od příštího roku znovu spojí s Renaultem.
Divize automobilky Renault - Renault Sport F1 - bude v nadcházejících dvou letech dodávat své V8 motory Williamsu, od roku 2014 bude spolupráce pokračovat s přeplňovanými V6. Spojení těchto dvou partnerů se těšilo z obrovských úspěchů v letech 1989 - 1997, kdy získalo čtyři tituly jezdců i konstruktérů a 63krát se radovalo s vítězství v závodech.
Šéf závodního týmu Frank Williams nadšeně oznámuje: "Jsme potěšeni a vzrušeni našim novým partnerstvím s Renaultem. Opět dojde ke spojení týmu F1 se špičkovou automobilkou a doplní to náš vztah s Jaguarem. Zároveň jsme vděčni Cosworthu: v uplynulých dvou letech byli férovým a spolehlivým partnerem jak na trati, tak i mimo ní, a těšíme se na další spolupráci napříč naším byznysem.
Náš dřívější vztah s Renaultem byl jedním z nejúspěšnějších v historii Williamsu, ale nechceme příliš lpět na minulosti. Musíme hledět kupředu a pokračovat v obnovení naši závodní reputace, v což - jak doufám - nám dnešní oznámení pomůže."
Ayrton Senna ve Williamsu FW16, který byl poháněn Renaultem(foto: Williams F1 Team)
Prezident Renault Sport F1 Bernard Rey pokračuje: "Renault zůstává ve Formuli 1 kvůli tomu, aby efektivním způsobem dosáhl úspěchu a partnerství s Williamsem má velký potenciál na to, aby přidalo něco z výsledků, kterých jsme dosáhli v posledních letech s ostatními partnerskými týmy.
Williams v nedávné době podstoupil důležité kroky - jak komerčně, tak i technicky - aby vylepšil svou provozní stránku a my cítíme, že toto partnerství je dalším důležitým krokem v jeho pečlivém plánu. Připomíná tím, jak moc chce dosahovat výsledky, což perfektně ladí s našimi cíli."
"Fakt, že od roku 2012 budeme mít čtyři partnery, nás v tržním podílu staví před ostatní výrobce motorů. Mimo trať nám to však také umožní využít Formule 1 jako marketingové platformy pro naši mateřskou společnost - Renault - aby něco z toho spojení přinesla našim fanouškům a zákazníkům po celém světě."
Bernard Rey (vlevo) s Frankem Williamsem dnes v Grove potvrdili obnovení slavného partnerství(foto: Williams F1 Team)
"Samozřejmě s tím souvisí také jistá hrdost v obnovení jména Williams - Renault. Společně jsme produkovali závodní auta, která jsou v povědomí díky své technické inovaci. To období je stále tím nejúspěšnějším v historii Renaultu. Je to ohromně vzrušující příležitost pro Renault i Williams," dodává Rey.
Renault krom "svého" týmu Lotus Renault GP letos zásobuje také Red Bull a Lotus. Současnému dodavateli Cosworthu od příštího roku zůstávají pouze dva týmy: HRT a Virgin. A společnost PURE vyvíjející motory pro rok 2014 začíná také lovit nové zákazníky. Holt vývoj V6 motoru nebude levný!
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.