Prezident Ferrari, Luca di Montezemolo, nechce o nějakém odepisování sezony ani slyšet. Red Bull má sice před ostatními velký náskok, Ferrari se však vzdávat nebude.
V letošní sezoně Ferrari ještě nevyhrálo, nejlepším výsledkem bylo druhé místo Fernanda Alonsa ve Velké ceně Evropy. Za námi je osm závodů a Španěl ztrácí na Vettela 99 bodů, v Poháru konstruktérů ztrácí Ferrari na Red Bull 166 bodů. Podle Montezemola však Ferrari musí stále tlačit, zkusit vyhrát pár závodů a zmenšit mezeru mezi sebou a svými soupeři.
"V několika minulých dnech jsem o tom mluvil se Stefanem Domenicalim a inženýry," říká prezident Ferrari. "Pracujeme na vývoji a od prvních závodů opravdu pozorujeme dost změn. Přičinila se o to i změna našeho přístupu k vývoji."
"Vím, že situace v obou šampionátech pro nás není nejlepší, ale nesmíme se vzdát. Ferrari musí pořád bojovat o vítězství. Začali jsme také mluvit o voze pro rok 2012, ale to je v této fázi roku normální. Mám v Domenicaliho a jeho tým důvěru a jsem přesvědčen, že se jejich práce projeví."
Ferrari boj o vítězství nikdy nevzdá
Dále Di Montezemolo řekl, že je spokojen jak se show, kterou letos F1 nabízí, tak s pneumatikami Pirelli. "Pro Formuli 1 to byl pozitivní start sezony. Závody jsou nepředvidatelné, plné předjíždění, zajímavé pro diváky, a to jak pro ty na tribunách, tak i pro ty u televizních obrazovek. Věřím, že všechna očekávání byla naplněna.
Tímto bych chtěl pogratulovat Pirelli k úspěšnému návratu do F1. Upřímně, nejsem tím překvapen, máme s Pirelli dobré vztahy a známe se dlouho, dodávali nám pneumatiky na naše silniční vozy."
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.