Williams udělal další krok v rámci personálních změn, které v týmu momentálně probíhají. Tým přijal nového šéfa aerodynamiky a nového hlavního operačního inženýra.
Po první fázi změn, kdy během roku od Williamsu odejdou Sam Michael a šéf aerodynamiky, Jon Tomlinson, teď tým podepsal s Jasonem Somervillem (nový šéf aerodynamiky) a Markem Gillanem (nový hlavní operační inženýr).
Somervill se do F1 dostal právě přes Williams, kde pomáhal se stavbou aut, která dokázala vyhrávat závody, konkrétně se jednalo o vozy FW23, FW24 a FW25. V roce 2003 přestoupil k Toyotě. Když japonská značka v F1 zkončila, tak přestoupil k Renaultu. Teď (15. srpna) by se měl opět připojit k Williamsu.
Gillanova kariéra v F1 začala u McLarenu v roce 1998, kde se zabýval dynamikou aut, pak byl v roce 2001 povýšen na hlavního operačního aerodynamika v roce 2001. V roce 2002 přestoupil k Jaguaru a zůstal zde až do roku 2005, kdy byla stáj převzata společností Red Bull. Poté pracoval na jedné vysoké škole a zároveň pro Toyotu. K Williamsu se připojí 1. října.
Frank Williams by rád svůj tým viděl opět na čele startovního roštu...
Šéf Williamsu, Frank Williams, k tomu řekl: "Williams se těší na přivítání Jasona a Marka v týmu. Přináší talent, zkušenosti a dobré týmové dovednosti. Teď již cítíme, že společně s Mikem Coughlanem (další nově příchozí inženýr do Williamsu), Jasonem a Markem můžeme zformovat správné technické vedení, abychom tým posunuli dopředu v rámci našeho návratu na čelo startovního roštu."
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.
Laurent Mekies přiznal, že Racing Bulls se celý víkend potýkají s nedostatkem přilnavosti a špatným vyvážením vozu RB21. Podle něj se tým trápil ve všech trénincích a najít správné nastavení bylo velmi obtížné.
Předseda Ferrari John Elkann potvrdil svou důvěru ve šéfa týmu Freda Vasseura. Podpora přichází ve chvíli, kdy se tým snaží stabilizovat výkonnost a pokračovat v dlouhodobém růstu.
McLaren před kvalifikací jasně ukázal svou sílu, když v posledním tréninku dominoval a vytvořil si pohodlný náskok. Tento výkon naznačuje, že tým je připraven zaútočit na přední pozice při sobotním měření sil.
Lewis Hamilton zaostal v tréninku na Hungaroringu za týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Brit ztrácel tempo a hledal optimální nastavení monopostu.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.