Group Lotus v pondělí otevřela v Hethelu zrekonstruovanou původní trať Lotusu. Bývalý šampion Nigel Mansell se po ní slavnostně prohnal v Lotusu 81B, v němž před 30 lety zahájil svou kariéru ve Formuli 1.
K vidění byly i další zajímavé kousky, například inovativní Lotus 88 z roku 1980, jehož dvojitému šasi nebylo nikdy dovoleno startovat v závodech, či Lotus T125, s nímž se proháněl další bývalý pilot F1 Jean Alesi.
Mansell po jízdě prohlásil: "Měl jsem velkou radost z toho, že jsem se po třiceti letech opět shledal se svou starou 81B. Hethel je velmi zvláštním místem a bylo báječné otevřít okruh jízdou po boku mých synů Lea a Grega." Mladí Mansellové si museli vystačit se silniční Evorou GTE.
Nechyběli ani současní závodníci stáje Lotus Renault GP - Vitalij Petrov a Bruno Senna, kteří se svezli s loňským monopostem Renaultu R29 v současném černo-zlatém zbarvení.
Stará láska nerezaví: Nigel Mansell a Lotus 81B(foto: Lotus Cars)
Bylo to poprvé od počátku devadesátých let, co na historickou dráhu v Hethelu vyjely moderní monoposty F1. 3,54km dlouhý okruh se při současné rekonstrukci změnil minimálně: byla přidána jedna zatáčka, došlo k položení nového povrchu a vyasfaltování únikových zón.
Trať bude sloužit pro testování nových vozů Lotusu pro účely závodů a výuky pilotů v rámci Lotus Driving Academy. Později přibydou ještě nové prostorné dílny a boxy.
Výkonný ředitel Group Lotus Dany Bahar ke slavnostnímu otevření okruhu dodal: "Jedním z milníků, které jsme si před rokem stanovili, bylo otevření naší testovací dráhy. Mohli byste říci, že se jedná pouze o renovaci okruhu a žádný velký krok, souhlasím. Ale dokončení tohoto projektu mentálně a psychologicky dokládá, že se naše vize postupně stává realitou. Veškeré naší pracovní síle a našim zaměstnancům tím ukazujeme, že plníme své sliby."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.