Group Lotus v pondělí otevřela v Hethelu zrekonstruovanou původní trať Lotusu. Bývalý šampion Nigel Mansell se po ní slavnostně prohnal v Lotusu 81B, v němž před 30 lety zahájil svou kariéru ve Formuli 1.
K vidění byly i další zajímavé kousky, například inovativní Lotus 88 z roku 1980, jehož dvojitému šasi nebylo nikdy dovoleno startovat v závodech, či Lotus T125, s nímž se proháněl další bývalý pilot F1 Jean Alesi.
Mansell po jízdě prohlásil: "Měl jsem velkou radost z toho, že jsem se po třiceti letech opět shledal se svou starou 81B. Hethel je velmi zvláštním místem a bylo báječné otevřít okruh jízdou po boku mých synů Lea a Grega." Mladí Mansellové si museli vystačit se silniční Evorou GTE.
Nechyběli ani současní závodníci stáje Lotus Renault GP - Vitalij Petrov a Bruno Senna, kteří se svezli s loňským monopostem Renaultu R29 v současném černo-zlatém zbarvení.
Stará láska nerezaví: Nigel Mansell a Lotus 81B(foto: Lotus Cars)
Bylo to poprvé od počátku devadesátých let, co na historickou dráhu v Hethelu vyjely moderní monoposty F1. 3,54km dlouhý okruh se při současné rekonstrukci změnil minimálně: byla přidána jedna zatáčka, došlo k položení nového povrchu a vyasfaltování únikových zón.
Trať bude sloužit pro testování nových vozů Lotusu pro účely závodů a výuky pilotů v rámci Lotus Driving Academy. Později přibydou ještě nové prostorné dílny a boxy.
Výkonný ředitel Group Lotus Dany Bahar ke slavnostnímu otevření okruhu dodal: "Jedním z milníků, které jsme si před rokem stanovili, bylo otevření naší testovací dráhy. Mohli byste říci, že se jedná pouze o renovaci okruhu a žádný velký krok, souhlasím. Ale dokončení tohoto projektu mentálně a psychologicky dokládá, že se naše vize postupně stává realitou. Veškeré naší pracovní síle a našim zaměstnancům tím ukazujeme, že plníme své sliby."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.