Group Lotus v pondělí otevřela v Hethelu zrekonstruovanou původní trať Lotusu. Bývalý šampion Nigel Mansell se po ní slavnostně prohnal v Lotusu 81B, v němž před 30 lety zahájil svou kariéru ve Formuli 1.
K vidění byly i další zajímavé kousky, například inovativní Lotus 88 z roku 1980, jehož dvojitému šasi nebylo nikdy dovoleno startovat v závodech, či Lotus T125, s nímž se proháněl další bývalý pilot F1 Jean Alesi.
Mansell po jízdě prohlásil: "Měl jsem velkou radost z toho, že jsem se po třiceti letech opět shledal se svou starou 81B. Hethel je velmi zvláštním místem a bylo báječné otevřít okruh jízdou po boku mých synů Lea a Grega." Mladí Mansellové si museli vystačit se silniční Evorou GTE.
Nechyběli ani současní závodníci stáje Lotus Renault GP - Vitalij Petrov a Bruno Senna, kteří se svezli s loňským monopostem Renaultu R29 v současném černo-zlatém zbarvení.
Stará láska nerezaví: Nigel Mansell a Lotus 81B(foto: Lotus Cars)
Bylo to poprvé od počátku devadesátých let, co na historickou dráhu v Hethelu vyjely moderní monoposty F1. 3,54km dlouhý okruh se při současné rekonstrukci změnil minimálně: byla přidána jedna zatáčka, došlo k položení nového povrchu a vyasfaltování únikových zón.
Trať bude sloužit pro testování nových vozů Lotusu pro účely závodů a výuky pilotů v rámci Lotus Driving Academy. Později přibydou ještě nové prostorné dílny a boxy.
Výkonný ředitel Group Lotus Dany Bahar ke slavnostnímu otevření okruhu dodal: "Jedním z milníků, které jsme si před rokem stanovili, bylo otevření naší testovací dráhy. Mohli byste říci, že se jedná pouze o renovaci okruhu a žádný velký krok, souhlasím. Ale dokončení tohoto projektu mentálně a psychologicky dokládá, že se naše vize postupně stává realitou. Veškeré naší pracovní síle a našim zaměstnancům tím ukazujeme, že plníme své sliby."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.