Lotus příští rok hodlá udělat další pokrok ve výkonnosti. Podle Tonyho Fernandese nasadí KERS, s jehož vývojem mu pomůže nový finanční i technologický partner - americký gigant General Electric.
Letos se tým kvůli nákladům na finanční, technické i lidské zdroje rozhodl systém nenasazovat, stejně jako ostatní nováčci: Virgin a HRT. Soustředil se raději na aerodynamickou a mechanickou stránku monopostu, díky čemuž mohl na výkonnosti získal více než zhruba 3 desetiny sekundy na kolo.
Nový sponzor General Electric Lotusu poskytne nejen potřebnou finanční injekci, ale také své technologické know-how a zdroje, díky kterým se tým rozhodl nasadit v příštím roce KERS. "Mike Gascoyne a Ansar [Ali] z Caterhamu o to m nyní jednají v globálním výzkumném centru GE - určitě budeme mít příští rok KERS," uvedl Fernandes ve středu v rozhovoru pro CNN.
Spolupráce s GE přinese i další výhody: "Budeme mít možná i mnoho dalších věcí až po nedestruktivní testování. Jednáme o tom s GE. Jedná se tedy o významné plus. Bude to představovat velké zlepšení - nejen finanční, ale i technologické," pochvaluje si začínající spolupráci šéf Lotusu.
Team Lotus po odkoupení Caterhamu dále překvapuje příjemnými zprávami(foto: Team Lotus)
Ten by rád zopakoval úspěch Red Bullu: "Stoprocentně bychom chtěli napodobit Red Bull. To bylo skvělé: před pěti lety byli ve stejné pozici jako my. Vlastně měli trochu výhodu na počátku, protože odkoupili existující továrnu od Stewartu, takže měli trochu náskok, ale zpočátku jezdili vzadu a po pěti letech se stali šampiony.
To nás velmi povzbuzuje. Za 18 měsíců jsme postavili továrnu z ničeho. Po pouhých osmi měsících jsme do Bahrajnu dovezli auto. A kvalifikace v Kanadě pro nás byla fantazie. Stále se přibližujeme týmům středu pole. Red Bull způsobil velký rozruch, a z toho vyplývá velká naděje pro takové nové týmy, jako jsme my," dodává Fernandes.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.