Lotus příští rok hodlá udělat další pokrok ve výkonnosti. Podle Tonyho Fernandese nasadí KERS, s jehož vývojem mu pomůže nový finanční i technologický partner - americký gigant General Electric.
Letos se tým kvůli nákladům na finanční, technické i lidské zdroje rozhodl systém nenasazovat, stejně jako ostatní nováčci: Virgin a HRT. Soustředil se raději na aerodynamickou a mechanickou stránku monopostu, díky čemuž mohl na výkonnosti získal více než zhruba 3 desetiny sekundy na kolo.
Nový sponzor General Electric Lotusu poskytne nejen potřebnou finanční injekci, ale také své technologické know-how a zdroje, díky kterým se tým rozhodl nasadit v příštím roce KERS. "Mike Gascoyne a Ansar [Ali] z Caterhamu o to m nyní jednají v globálním výzkumném centru GE - určitě budeme mít příští rok KERS," uvedl Fernandes ve středu v rozhovoru pro CNN.
Spolupráce s GE přinese i další výhody: "Budeme mít možná i mnoho dalších věcí až po nedestruktivní testování. Jednáme o tom s GE. Jedná se tedy o významné plus. Bude to představovat velké zlepšení - nejen finanční, ale i technologické," pochvaluje si začínající spolupráci šéf Lotusu.
Team Lotus po odkoupení Caterhamu dále překvapuje příjemnými zprávami(foto: Team Lotus)
Ten by rád zopakoval úspěch Red Bullu: "Stoprocentně bychom chtěli napodobit Red Bull. To bylo skvělé: před pěti lety byli ve stejné pozici jako my. Vlastně měli trochu výhodu na počátku, protože odkoupili existující továrnu od Stewartu, takže měli trochu náskok, ale zpočátku jezdili vzadu a po pěti letech se stali šampiony.
To nás velmi povzbuzuje. Za 18 měsíců jsme postavili továrnu z ničeho. Po pouhých osmi měsících jsme do Bahrajnu dovezli auto. A kvalifikace v Kanadě pro nás byla fantazie. Stále se přibližujeme týmům středu pole. Red Bull způsobil velký rozruch, a z toho vyplývá velká naděje pro takové nové týmy, jako jsme my," dodává Fernandes.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.