Lotus příští rok hodlá udělat další pokrok ve výkonnosti. Podle Tonyho Fernandese nasadí KERS, s jehož vývojem mu pomůže nový finanční i technologický partner - americký gigant General Electric.
Letos se tým kvůli nákladům na finanční, technické i lidské zdroje rozhodl systém nenasazovat, stejně jako ostatní nováčci: Virgin a HRT. Soustředil se raději na aerodynamickou a mechanickou stránku monopostu, díky čemuž mohl na výkonnosti získal více než zhruba 3 desetiny sekundy na kolo.
Nový sponzor General Electric Lotusu poskytne nejen potřebnou finanční injekci, ale také své technologické know-how a zdroje, díky kterým se tým rozhodl nasadit v příštím roce KERS. "Mike Gascoyne a Ansar [Ali] z Caterhamu o to m nyní jednají v globálním výzkumném centru GE - určitě budeme mít příští rok KERS," uvedl Fernandes ve středu v rozhovoru pro CNN.
Spolupráce s GE přinese i další výhody: "Budeme mít možná i mnoho dalších věcí až po nedestruktivní testování. Jednáme o tom s GE. Jedná se tedy o významné plus. Bude to představovat velké zlepšení - nejen finanční, ale i technologické," pochvaluje si začínající spolupráci šéf Lotusu.
Team Lotus po odkoupení Caterhamu dále překvapuje příjemnými zprávami(foto: Team Lotus)
Ten by rád zopakoval úspěch Red Bullu: "Stoprocentně bychom chtěli napodobit Red Bull. To bylo skvělé: před pěti lety byli ve stejné pozici jako my. Vlastně měli trochu výhodu na počátku, protože odkoupili existující továrnu od Stewartu, takže měli trochu náskok, ale zpočátku jezdili vzadu a po pěti letech se stali šampiony.
To nás velmi povzbuzuje. Za 18 měsíců jsme postavili továrnu z ničeho. Po pouhých osmi měsících jsme do Bahrajnu dovezli auto. A kvalifikace v Kanadě pro nás byla fantazie. Stále se přibližujeme týmům středu pole. Red Bull způsobil velký rozruch, a z toho vyplývá velká naděje pro takové nové týmy, jako jsme my," dodává Fernandes.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.