Red Bull má o třetinu slabší KERS než Ferrari či Mercedes

Red Bull
Red Bull, foto: Red Bull Racing
Petr Hlawiczka 11. června 2011 16:55
Sdílej:

Red Bull má o třetinu slabší systém pro rekuperaci kinetické energie (KERS) než většina jeho hlavních rivalů. Krom výkonnosti má také problémy s jeho spolehlivostí - Mark Webber kvůli němu během sobotního tréninku ani nevyjel z garáže.

V Kanadě se ohledně KERSU objevila další zajímavost: je o třetinu slabší než KERS, který vyrábí Ferrari či Mercedes (systém Mercedesu používá také McLaren či Force India). Zatímco největší soupeři Red Bullu mají podle BBC k dispozici 60 kW navíc při jeho aktivaci, rakouský tým pouze 40 kW.

Je to dáno menšími bateriemi, které jsou uvnitř monopostu RB7. Jeho konstruktér Adrian Newey totiž při stavbě vozu odmítal aerodynamické kompromisy a snažil se maximálně zmenšit bočnice vozu. Newey v pátečním rozhovoru připustil, že toto řešení není "zcela optimální."

Je sice pravda, že to, co Red Bull kvůli KERSu ztrácí, získává v oblasti výborné aerodynamiky. Na dlouhých rovinkách v Kanadě by však kvůli tomu jeho vozy mohly být zranitelnější, ačkoliv Christian Horner se odvolával na fakt, že Sebastian Vettel dokázal navzdory slabšímu systému ubránit své vítězství v předchozích dvou závodech.

Aktualizace (20:10 hod) - Podle Hornera KERS během kvalifikace nepoužíval ani Webber, ani Vettel.

Témata:
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.