Vedoucí stáj šampionátu Red Bull se problémů s KERSem stále nemůže zbavit. Trápili se s ním letos v každém závodě včetně toho posledního Barcelony, kde Vettelovi selhal i během kvalifikace, což jej zřejmě stálo pole-position. V čem je problém?
Technický ředitel Red Bullu Adrian Newey se to včera na tiskové konferenci v Monaku snažil vysvětlit: "KERS je komplikovaný projekt. Vyžaduje spoustu výzkumu, spoustu vývoje. Způsob, jakým jsme se systém, který vychází ze systému Renault Marelli, rozhodli ho zakomponovat do vozu, se v několika směrech měnil, aby co nejlépe vyhovoval balíku, který jsme si pro náš vůz přáli. A to dělá problémy."
"Ukazuje se, že není lehké se jich zcela zbavit. Snad již víme, jak to změnit, ale představuje to pro nás velkou výzvu. Vývoj KERSu opravdu není naši silnou stránkou. Jsme inženýři aerodynamiky a částečně skupinou inženýrů zaměřenou na kompozity šasi spíše než na KERS," objasňuje Newey preference týmu.
Potvrdil také, že Red Bull kvůli KERSu zavedl nové oddělení: "Ano, ale je celkem malé. Když se ohlédnu zpět, možná až příliš, což se s velkou setrvačností v těchto věcech projevuje. Není to snadné rychle zareagovat na problém."
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.
Red Bull je známý svou nekompromisní politikou vůči jezdcům a častými změnami už během sezóny. S dalším možným přeskupením na obzoru stojí za to připomenout si, jak podobné kroky v minulosti ovlivnily tým i samotné závodníky.
Šéf Ferrari Fred Vasseur hodnotí začlenění Lewise Hamiltona do týmu jako postupný proces s viditelnými změnami, avšak bez zásadního odklonu od jeho závodního stylu.
Sezóna 2025 Formule 1 teprve odstartovala a už přicházejí spekulace, snad i jasné zprávy o změnách v týmu Red Bull Racing. Tým hledá náhradu za Liama Lawsona. Je však opravdu Lawson tím, kdo selhal, nebo je problém v druhém sedadle Red Bullu hlubší, než se zdá?
Ferrari zažilo víkend plný zklamání, když tým vlastními chybami zabil šance oběma svým hvězdným jezdcům na dobré umístění v rámci během Velké ceny Číny. Tým způsobil jejich vyloučení ze závodu kvůli zbytečným a neuváženým porušením pravidel.